اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نخست‌وزیر سابق لیبی خواستار مداخله بین المللی برای خلع سلاح شبه نظامیان شد

درخواست علی زیدان، نخست‌وزیر سابق لیبی از جامعه بین المللی برای مداخله در این کشور به منظور خلع سلاح گروه‌های شبه نظامی و آوارگی 2 هزار و پانصد خانواده بر اثر درگیری‌های طرابلس از جمله اخبار تازه تحولات لیبی است.

نخست‌وزیر سابق لیبی خواستار مداخله بین المللی برای خلع سلاح شبه نظامیان شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، علی زیدان، نخست وزیر سابق لیبی در گفت وگو با شبکه الحیات لیبی اوضاع امنیتی این کشور را بسیار خطرناک خواند و گفت: ما با همه افراد مسلح برای مذاکره و توقف درگیری بین آنها ارتباط داریم و با همه احزاب سیاسی تلاش می کنیم تا به آتش بس و بازگشت آرامش به شهرهای لیبی دست یابیم. 

وی افزود: جامعه بین المللی خواستار مداخله نکردن در امور داخلی لیبی است و این در حالی است که ما می خواهیم نهادهای دولتی را تشکیل بدهیم بنابراین از جامعه بین المللی می خواهیم برای جمع آوری سلاح از دست شبه نظامیان و افراد مسلح در خیابان های لیبی در این کشور مداخله کند.

در همین حال وزارت خارجه اردن از اتباع خود در لیبی خواست به خاطر اوضاع امنیتی لیبی این کشور را در اسرع وقت ترک کنند و از شهروندان اردنی هم خواست به لیبی سفر نکنند.

وزارت خارجه اردن گفت که اتباع اردنی خود را به گذرگاه راس جدیر در مرز لیبی با تونس رسانده تا از طریق تونس به اردن بازگردند.

در درگیری های سه هفته اخیر در شهرهای طرابلس و بنغازی ده ها تن کشته و صدها تن هم زخمی شدند و به همین دلیل اتحادیه اروپا و بیش تر کشورهای اروپایی دیپلمات های خود را از طرابلس به تونس منتقل کرده و اتباع خود را هم از لیبی خارج کرده اند.

رابح الفقیه، مسئول بخش هماهنگی و همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ هم اعلام کرد که بین 2  هزار تا 2 هزار و پانصد خانواده بر اثر خشونت های گروه های شبه نظامی در طرابلس، پایتخت لیبی آواره شدند. 

وی افزود: این خانواده‌ها خانه های خود را که در نزدیکی مناطق درگیری در طرابلس بود ترک کرده و به شهرهای همجوار و مکان های امن تر رفته اند.

 الفقیه بر آمادگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای کمک به ایجاد اردوگاه هایی برای آوارگان فراری از درگیری های طرابلس تاکید کرد.

این مقام صلیب سرخ بین المللی از گروه های شبه نظامی درگیر خواست به بیمارستان ها و مراکز درمانی نزدیک نشوند و امکان دسترسی امدادگران به مجروحین برای انتقال آنها به بیمارستان را فراهم کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول