اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آغاز طرح امنیتی در آمریکای مرکزی توسط کلمبیا و آمریکا

دولت کلمبیا و آمریکا جهت برقراری امنیت بیشتر و مبارزه با قاچاق مواد مخدر طرح امنیتی در آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب را به طور مجدد آغاز کردند.

آغاز طرح امنیتی در آمریکای مرکزی توسط کلمبیا و آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، طی سفر «ویلیام برون فیلد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا به «بوگوتا» پایتخت کلمبیا و ملاقات با مقامات این کشور هر 2 طرف مذاکره بر سر آغاز مجدد طرح امنیتی مشترک در آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر به توافق رسیدند.

خبرگزاری «ال‌کلمبیانو» در این خصوص نوشت: طبق این توافق نیروهای پلیس کلمبیا برای پیشبرد این طرح تا سال 2015 باید حدود 205 فعالیت امنیتی در کشورهای پاناما، کاستاریکا، هندوراس، گوآتمالا، ال‌سالوادور و جمهوری دومینیکن انجام دهند.

برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از: آموزش در زمینه‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کنترل بنادر و فرودگاه‌ها، امنیت عمومی در سطح کشور و مبارزه با جرایمی از قبیل آدم‌ربایی و اخاذی.

«برون فیلد» در این ملاقات با «رودولفو پالومینو» رئیس پلیس کلمبیا و «خوآن کارلوس پینزون» وزیر دفاع این کشور خاطرنشان کرد که کلمبیا در 25 سال اخیر همراه و شریک خوبی در این جنگ‌ها و مبارزات برای آمریکا بوده است.

«پینزون» در این خصوص اعلام کرد: ما طی همکاری‌هایی که تا‌کنون با آمریکا داشته‌ایم از فواید زیادی اعم از تقویت سازمان اطلاعات و بخش هوایی برخوردار بوده‌ایم و این نیز می‌تواند تجربه‌ای برای دیگر کشورهای منطقه به شمار رود.

بر اساس طرح امنیتی مشترک بین کلمبیا و آمریکا تا‌کنون بیش از 800 نیروی پلیس بر این امر آموزش دیده‌اند.

به گزارش فارس، «ویلیام برون فیلد» یکی از مقامات آمریکایی به شمار می‌رود که به دلیل برعهده داشتن مسئولیت سفارت آمریکا در کلمبیا به مدت 3 سال از آشنایی زیادی با منطقه آمریکای لاتین به خصوص کلمبیا برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول