اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی تعطیلی سفارت انگلیس در لیبی

سفیر انگلیس: سریعا لیبی را ترک می‌کنم

سفیر انگلیس در لیبی طی پیامی در شبکه توئیتر از تصمیم خود برای خروج سریع از لیبی در پی تعطیلی سفارت کشورش در طرابلس به دلیل نگرانی‌های امنیتی خبر داد.

سفیر انگلیس: سریعا لیبی را ترک می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، «مایکل آرون» سفیر انگلیس در لیبی طی اظهاراتی از تصمیم خود برای ترک سفارت این کشور در لیبی به دلیل درگیری‌های جاری در پایتخت این کشور و فقدان امنیت کافی در طرابلس خبر داد.

بر اساس این گزارش، سفیر انگلیس در لیبی پیش‌بینی کرده که فعالیت‌های سفارت از روز دوشنبه موقتا تعلیق خواهد شد و اعلام کرده که تصمیم دارد سریعا از لیبی خارج شود.

سفیر انگلیس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «متأسفانه ما تصمیم گرفته‌ایم لیبی را ترک کرده و فعالیت‌های سفارت را موقتا به حال تعلیق درآوریم اما به محض فراهم آمدن شرایط امنیتی مناسب مجددا باز خواهیم گشت.»

وزارت خارجه انگلیس بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی سفارت این کشور در «طرابلس» لیبی به دلیل نگرانی‌های امنیتی خبر داد.

لندن همچنین به اتباع خود توصیه کرده است که لیبی را ترک کنند. پیش از این چندین کشور غربی از جمله آمریکا و فرانسه مقرهای دیپلماتیک خود در لیبی را تعطیل و کارکنانشان را از این کشور خارج کرده بودند.

چندین شهر مختلف لیبی از جمله «طرابلس» و «بنغازی» از چند ماه گذشته صحنه درگیری میان گروه‌های تروریستی و ارتش این کشور بوده است. این درگیری‌ها در هفته‌های اخیر تشدید شده و ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.

نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» که ماه‌ها قبل از ارتش جدا شد و همچنین گروه‌های وابسته به القاعده، از جمله گروه‌هایی هستند که در حال نبرد با دولت مرکزی لیبی هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول