اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هواپیماهای شورشیان مواضع مختلفی در شرق لیبی را بمباران کردند

هواپیماهای خلیفه حفتر فرمانده شورشی ارتش لیبی مواضع مختلفی در شرق لیبی را که گفته است متعلق به تندروها بوده هدف بمباران قرار دادند.

هواپیماهای شورشیان مواضع مختلفی در شرق لیبی را بمباران کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرلشکر خلیفه حفتر فرمانده بازنشسته ارتش لیبی از نوامبر گذشته بدون دریافت مجوز از سوی دولت گروه های تندرو را عمدتا در شرق لیبی و بخصوص بنغازی مستقر هستند هدف حملات شبه نظامیان و نظامیان طرفدار خود قرار داده است.

حفتر امروز شنبه هم اعلام کرد که هواپیماهای او چندین کاروان از عناصر مسلح تروریستی و یک کشتی حامل سلاح را در شرق لیبی بمباران کرده اند.

سرتیپ رکن صقر الجروشی فرمانده نیروی هوایی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت:هواپیماهای نیروی هوایی ارتش ملی یک کاروان شبه نظامیان را در منطقه بین المقرون و قمینس هدف قرار داد که از شهر اجدابیا به سوی بنغازی به راه افتاده بودند تا به کمک تروریست های این شهر بروند.

در حمله هوایی دیگری هم هواپیماهای نیروی هوایی ارتش ملی لیبی یک کاروان دیگری را خارج از منطقه المقزحه هدف گرفتند که در حال رفتن به سوی پایگاه هوایی بنینا بودند.

پایگاه هوایی بنینا ارتش لیبی به خاطر حمایت از اقدامات نیروهای حفتر بارها هدف حملات گروه های تندرو قرار گرفته است.

سرتیپ جروشی همچنین گفت که هواپیماهای جنگی در حمله ای دیگر یک کشتی کوچک را در نزدیکی ساحل شهر قمینس در حومه بنغازی هدف گرفتند که حامل سلاح برای گروه های مسلح و تندرو بنغازی بود.

هنوز آماری از شمار تلفات این حملات گزارش نشده است اما با تشدید درگیری بین گروه های تندرو با نیروهای طرفدار حفتر در بنغازی دستکم 60 تن کشته و بیش از یکصد تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول