اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن 5 عضو یک خانواده بر اثر اصابت موشک به منزلی در طرابلس/اخوان المسلمین دخالت در ناآرامی‌ها را رد کرد

در ادامه درگیری ها در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس بر اثر اصابت موشک به منزلی در جنوب این شهر پنج عضو یک خانواده کشته شدند و در همین حال اخوان المسلمین لیبی دست داشتن در درگیری‌های مسلحانه طرابلس و بنغازی را رد کرد.

کشته شدن 5 عضو یک خانواده بر اثر اصابت موشک به منزلی در طرابلس/اخوان المسلمین دخالت در ناآرامی‌ها را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، یک منبع امنیتی امروز جمعه گفت یک فروند موشک  به منزلی در نزدیک جسر الزهرا در جنوب طرابلس اصابت کرد که به کشته شدن پنج تن از اعضای یک خانواده از جمله سه زن و دو مرد و زخمی شدن یک کودک منجر شد.

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که در درگیری های دو هفته اخیر اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس و درگیری های بنغازی در مجموع دستکم 179 تن کشته و 741 تن دیگر زخمی شدند.

فرودگاه بین‌المللی طرابلس از 2 هفته پیش شاهد درگیری شدید بین انقلابیون «زنتان» با نیروهای اتاق عملیات انقلابیون لیبی و برخی از انقلابیون مصراته و شهرهای غرب لیبی است.

انقلابیون زنتان از زمان آزادسازی طرابلس از چنگ نیروهای قذافی در آگوست 2011 تامین امنیت فرودگاه بین المللی طرابلس را برعهده دارند و حالا اتاق عملیات انقلابیون لیبی که برخی از نیروهای آن را گروه‌های تکفیری تشکیل می دهد می‌خواهد کنترل آن را از انقلابیون زنتان پس بگیرد.

بر اثر این درگیری‌ها بیش از 90 درصد تاسیسات فرودگاه تخریب شده و سیزده فروند از بیست فروند هواپیمای متوقف روی باند فرودگاه هم آسیب دیده یا کاملا نابود شده است.

از سوی دیگر حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اتهامات درباره حمایت این حزب از یک طرف درگیری های طرابلس را رد کرد.

این حزب در بیانیه ای تاکید کرد: حزب عدالت و سازندگی در حوادث جاری در طرابلس نقشی ندارد و در محافل مختلف تاکید کرده است که از گفت وگو حمایت می‌کند بنابراین در این رابطه از رسانه ها می‌خواهیم که اخبار دروغین منتشر نکنند.

 یکی از خبرگزاری ها به نقل از محمد صوان، رئیس حزب عدالت و سازندگی نوشته بود که حمله به فرودگاه طرابلس اقدامی قانونی و پاسخ به حمله ای است که ژنرال خلیفه حفتر فرماندهی آن را علیه گروه های تندرو در شرق لیبی برعهده دارد.

این خبرگزاری نوشته بود اظهارات صوان نشان می دهد که اخوان المسلمین از خشونت های طرابلس و بمباران فرودگاه این شهر حمایت می کند.

علی زیدان، نخست وزیر سابق لیبی هم امروز اخوان المسلمین را به حمایت از برخی گروه های شبه نظامی در طرابلس و بنغازی و وخیم کردن اوضاع امنیتی در لیبی متهم کرد.

انتهای پیام/.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول