اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تداوم درگیری‌ها در اطراف فرودگاه طرابلس/ ابتکار شورای حکمای لیبی برای حل بحران امنیتی

در حالی که درگیری بین گروه‌های شبه‌نظامی در اطراف فرودگاه بین‌المللی طرابلس ادامه دارد، شورای حکمای لیبی طرحی برای حل بحران امنیتی این کشور ارائه کرد.

تداوم درگیری‌ها در اطراف فرودگاه طرابلس/ ابتکار شورای حکمای لیبی برای حل بحران امنیتی

به گزارش خبراری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حملات توپخانه‌ای و موشکی در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس ادامه دارد و خسارت مادی سنگینی به منطقه جنزور طرابلس وارد کرده است.

یک منبع امنیتی در لیبی گفت: مخازن سوخت در منطقه البریقه در جاده فرودگاه بین المللی طرابلس در آتش درگیری ها سوخته است.

فرودگاه بین‌المللی طرابلس از 2 هفته پیش شاهد درگیری شدید بین انقلابیون «زنتان» با نیروهای اتاق عملیات انقلابیون لیبی و برخی از انقلابیون مصراته و شهرهای غرب لیبی است.

انقلابیون زنتان از زمان آزادسازی طرابلس از چنگ نیروهای قذافی در آگوست 2011 تامین امنیت فرودگاه بین المللی طرابلس را برعهده دارند و حالا اتاق عملیات انقلابیون لیبی می‌خواهد کنترل آن را از انقلابیون زنتان پس بگیرد.

بر اثر این درگیری‌ها بیش از 90 درصد تاسیسات فرودگاه تخریب شده و سیزده فروند از بیست فروند هواپیمای متوقف روی باند فرودگاه هم آسیب دیده یا کاملا نابود شده است.

شورای حکمای لیبی امروز پنجشنبه طرحی را برای حل نزاع دائر بین احزاب سیاسی و شبه نظامیان رقیب وابسته به سیاستمداران مطرح کردند.

از مفاد ابتکار شورای حکمای لیبی، آتش بس همه طرف‌های نزاع و توقف درگیری‌ها است تا شورای حکمای لیبی بتواند با همه طرف های درگیر وارد گفت وگو شود و به راه حل هایی دست یابد که شامل بسط سلطه دولت بر همه لیبی و تحویل همه مواضع وابسته به دولت از جمله میادین نفتی به وزارت کشور، گمرک و بنادر و همچنین تحویل پادگان ها به ریاست ستاد کل ارتش است.

بر اساس این طرح دو شهر بنغازی و طرابلس شهرهای خالی از سلاح اعلام خواهد شد و جدول زمانی برای اجرای بندهای این طرح تعیین و گفت وگوی بین طرف های درگیر برگزار خواهد شد و در این گفت وگوها بر سر تحویل مواضع از طرف های درگیر به دولت و ارتش توافق خواهد شد.

بر اساس این طرح همه تبلیغات رسانه ای کانال های متعلق به طرف های درگیر متوقف می شود و طرف های درگیر باید مسئولیت کامل همه خسارات مالی و جانی که به شهروندان و اموال عمومی و خصوصی وارد کرده اند بپذیرند.

در این طرح از دولت لیبی خواسته شده همه تدابیر لازم برای تحویل مواضع دولتی از گروه های شبه نظامی را اتخاذ کرده و نفوذ خود را بر همه نهادهای وابسته به دولت بسط بدهد و شهروندان را در بازگشت به منازلشان یاری بدهد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول