اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

اجرای برنامه تحولی در سازمان جهاد کشاورزی فارس

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برنامه تحولی از فعالیت‌های مرتبط با تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی این استان در راستای خدمت‌رسانی به مردم طراحی و در حال اجرا است.

اجرای برنامه تحولی در سازمان جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، امیرابراهیم افروز اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهتر به ارباب‌رجوع و مردم، سازمان جهاد کشاورزی فارس فعالیت‌های متعددی را در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی در دولت تدبیر و امید آغاز کرده است.

وی، از اجرای برنامه‌ اقتصاد مقاومتی در استان فارس خبر داد و گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی با زیربخش‌های تولیدی زراعت، باغبانی، دام، طیور، زنبور عسل و شیلات نقش مهمی در امنیت غذایی جامعه دارد.

افروز، تأمین امنیت غذایی و ایجاد ذخایر راهبردی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی نام برد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع پایه آب‌ و خاک، خشکسالی‌های متوالی سال‌های اخیر، کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی جز با تکیه‌ بر سایر سیاست‌های کلی ابلاغی و تقویت فرهنگ جهادی در تمام زمینه‌ها ازجمله ایجاد ارزش‌ افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد، عملیاتی نخواهد بود.

این مسئول زمینه‌سازی توسعه کارآفرینی و افزایش مشارکت مردمی در اقتصاد و شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی و جلوگیری از فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا و استفاده از قانون هدفمندی یارانه‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و اضافه کرد: محور قرار دادن افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع پایه و نهاده‌های تولید، مدیریت مصرف با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف محصولات کشاورزی، به‌ویژه محصولات وارداتی، ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری تولید از طریق افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی و ترویج آن نیز از دیگر محورهای این برنامه است.

وی ادامه داد: همچنین حمایت همه‌جانبه و هدفمند از صادرات کالای کشاورزی، شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری کالای کشاورزی از اهم نکات کاربردی در تدوین برنامه اقتصادی بخش کشاورزی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس به تشکیل کارگروه بسیج سازندگی و ارائه طرح‌های تولیدی کوچک و بزرگ اشاره کرد و افزود: علاوه بر پروژه‌های خاص مرتبط با حوزه‌های عملیاتی سازمان که در دست طراحی و اجرا است، واحدهای مختلف سازمان و با سرمایه‌گذاری بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال تعداد قابل‌توجهی از افراد واجد شرایط برنامه‌ریزی کرده است.

افروز خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای پاسخگویی به مخاطبان، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری واحدهای ذی‌ربط و مسئولان درون سازمان اقدام به راه‌اندازی میز خدمت برای انجام کار ارباب‌رجوع در کمترین زمان و عدم سرگردانی آن‌ها در طبقات سازمان به‌منظور دستیابی آسان، سریع، به‌موقع و مؤثر به مردم کرده که در این راستا در مرحله نخست نمایندگان واحدهایی که بیشترین ارباب‌رجوع را دارند در طبقه همکف سازمان در قالب این میز به مردم خدمت ارائه می‌‌کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس از راه‌اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی در راستای تسریع در ارائه خدمات خبر داد و گفت: سامانه الکترونیکی صدور پروانه (پیوند) باعث کاهش تردد و جابه‌جایی غیرضروری مردم شده که منجر به حذف سالانه 4 هزار و 200 سفر شهری و بین‌شهری شده است.

افروز در پایان اظهار داشت: با هدف شناسایی و دسته‌بندی مشکلات کاری ارباب‌رجوع و رسیدگی مناسب و پاسخگویی به‌موقع به شکایات و اعتراضات مراجعان، تسریع و تسهیل دسترسی متقاضیان و درخواست‌کنندگان به مقامات دولتی مسئول در راستای پاسخگویی به مشکلات، سامانه‌ رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول