اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پس از یک هفته درگیری خون‌بار با بیش از ۶۰ کشته

شبه‌نظامیان بنغازی کنترل ۵ پادگان ارتش لیبی را به دست گرفتند

شورای انقلابیون بنغازی در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به حمایت نیروهای ویژه ارتش لیبی از حملات خلیفه حفتر فرمانده شورشی در مقابله با انصارالشریعه پس از یک هفته درگیری پنج پادگان ارتش را به تصرف خود درآوردند.

شبه‌نظامیان بنغازی کنترل ۵ پادگان ارتش لیبی را به دست گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از یک هفته درگیری‌های خونبار بین شبه نظامیان شورای انقلابیون لیبی در بنغازی از جمله گروه انصار الشریعه با نیروهای ارتش لیبی و شبه نظامیان طرفدار خلیفه حفتر فرمانده شورشی، پادگان اصلی نیروهای ویژه به دست شورای انقلابیون افتاد.

یک منبع نظامی هم به خبرگزاری فرانسه گفت: پادگان اصلی نیروهای ویژه در منطقه بوعطنی در جنوب بنغازی دیروز به کنترل نیروهای شورای انقلابیون (ائتلاف شبه نظامیان اسلام گرا) درآمد.

شورای انقلابیون بنغازی هم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که پنج پادگان ارتش لیبی که مهم‌ترین آنها پادگان تیپ 319 و گردان 21 صاعقه است به تصرف انقلابیون درآمد.

شورای انقلابیون بنغازی شامل گروه‌های اسلام گرا و بعضا تندرو انصار الشریعه، سپر لیبی و گردان راف الله السحاتی است.

در همین حال فضل الحاسی یک فرمانده نیروهای ویژه بنغازی ادعای شورای انقلابیون بنغازی را رد کرد و گفت این ادعاها بی پایه و اساس است.

از سوی دیگر افراد مسلح «مصطفی ابوشاقور»، معاون سابق نخست وزیر و نماینده پارلمان جدید لیبی را دیروز برای چندی ساعت ربوده و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

قریبه عصام النعاس یکی از نزدیکان این نماینده پارلمان لیبی گفت که ابوشاقور پس از چند ساعت در حالی که چهره وی بسیار خسته و فسرده بود و به نظر می رسید که با وی رفتار خوبی نشده آزاد شد اما از توضیح دادن درباره چگونگی ربایش وی و ماهیت ربایندگان وی خودداری کرد.

انتهای پیام/.ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول