اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مرکوسور» در پی ایجاد اتحاد استراتژیک بین‌المللی

نشست آتی «مرکوسور» با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو و برخی از دیگر کشورهای منطقه با هدف ایجاد اتحاد استراتژیک بین‌المللی در ونزوئلا برگزار خواهد شد.

«مرکوسور» در پی ایجاد اتحاد استراتژیک بین‌المللی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مرکوسور (بازار مشترک جنوب) روز سه شنبه (7 مرداد) در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا نشست خود را جهت تحویل ریاست دوره‌ای این گروه (به مدت 6 ماه) به آرژانتین، ایجاد اتحاد استراتژیک بین‌المللی، افزایش همبستگی اقتصادی کشورهای آمریکای جنوبی و اتحادیه اقیانوس آرام و همچنین تنظیم توافق‌نامه‌ای اقتصادی با اتحادیه اروپا برگزار می‌کند.

خبرگزاری «ای وی ان» در این خصوص نوشت: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی نشست انجمن کاری مقدماتی این گروه در روز گذشته اعلام کرد: اولین قراردادی که در این نشست مورد بررسی و امضا قرار خواهم داد، قراردادی جهت ایجاد یک منطقه توسعه اقتصادی بزرگ بین مرکوسور، اتحادیه آلبا و پتروکاریبه خواهد بود.

اعضای شرکت کننده در این نشست امید بر آن دارند که مسئله توافق با اتحادیه اروپا بر سر تجارت آزاد پس از یک دهه گفت‌و‌گو به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند.

«خوسه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته طی ارسال پیامی خواستار امضای توافق‌نامه‌ای با بلوک آمریکای جنوبی شده بود که طی آن اعلام داشت که این منطقه توانایی رشد تولید خود در ناخالصی را تا 5 میلیارد دلار دارد.  

این نشست پس از 3 بار تعلیق به دلیل کسالت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین فردا برگزار می‌شود.

به گفته «مادورو» رؤسای جمهور کشورهای شیلی و بولیوی به عنوان همکاری با این اتحادیه امروز راهی ونزوئلا خواهند شد.

به گزارش فارس، «مرکوسور» یک معاهده تجارت منطقه‌ای است که در سال 1991 براساس قرار داد «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه میان کشور‌های برزیل،آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه تأسیس شد.

دولت ونزوئلا نیز در ژوئن 2006 قرارداد عضویت در مرکوسور را به امضا رسانده که در سال 2012 به طور رسمی به این گروه ملحق شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول