اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

رایزنی ظریف با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان در مورد تحولات غزه

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات غزه روز یکشنبه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان تلفنی گفت و گو کرد.

رایزنی ظریف با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان در مورد تحولات غزه

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنین مقامات بین‌المللی در خصوص بحران غزه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان لزوم تحرک بین المللی بویژه از سوی کشورهای اسلامی برای رفع محاصره از باریکه غزه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه، ضرورت بازگشائی راههای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به این منطقه را خاطر نشان ساخت و سرعت عمل در تامین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهیونیست‌ها را ضروری توصیف کرد.

محمد جواد ظریف در این تماس‌های تلفنی اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیر متعهد در مجامع بین المللی برای فشار به رژیم اشغالگر قدس جهت پایان دادن به کشتار بی‌رحمانه مردم در باریکه تحت محاصره غزه را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورهای اسلامی از شرایط و خواسته‌های مردم غزه برای برقراری یک آتش‌بس پایدار را مهم و تعیین کننده خواند.

وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی تلفنی ضمن ابراز همدرد‌ با مردم غزه اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تامین نیازهای ایشان در شرایط جاری را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول