اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان: قدرت نابودکنندگی حماس «اسرائیل» را به دردسر انداخته است

وزیر خارجه سودان با اشاره به اینکه اسرائیل در سودان به دنبال گوسفند قربانی است گفت: قدرت نابودکنندگی حماس برای این رژیم دردسرساز شده و آن را به ستوه آورده است.

سودان: قدرت نابودکنندگی حماس «اسرائیل» را به دردسر انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «ارم نیوز»،دولت خارطوم ادعای اسرائیل در متهم کردن سودان به ساخت موشک و صادر کردن آن برای حماس را رد کرد و گفت: فناوری ساختن این گونه سلاح‌ها در سودان موجود نیست.

علی کرتی وزیر خارجه سودان گفت: چگونه ممکن است که موشک‌هایی که ادعا می‌شود سودانی است به دست حماس برسد در حالی که در فاصله دوازده هزار کیلومتری بین سودان و غزه ماهواره‌های اسرائیل و دنیا و همه چیز را کنترل می‌کنند و ارتش مصر هم در وجب به وجب مرز با غزه ایستاده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که موشک‌های دست حماس در سودان ساخته شده و خارطوم را به تلافی تهدید کرد اما ارتش سودان آن را به شدت رد کرد.

وزیر خارجه سودان در اظهاراتی به رادیو سودان گفت:برخی تجهیزات نظامی وجود دارد که سودان نمی تواند آنها را بسازد اما با این وجود حماس آنها را در اختیار دارد.

وی افزود: آنچه که اسرائیل را آزار می‌دهد این است که در دل این رژیم واقعیتی انفجاری (حماس) است که هر روز برای آن دردسرساز شده و قدرتی است که دشمن اسرائیلی را از داخل نابود می‌کند.

کرتی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال گوسفند قربانی می گردد گفت: سودان حمایت خود از قضیه فلسطین را انکار نمی‌کند اما هیچ کس نمی تواند بگوید که این موشک‌های پیشرفته که حتی در سودان نیست منبع آن سودان است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول