اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

«عید رستگاری» عید فطر از رادیو قرآن پخش می‌شود

«عید رستگاری» و «شور نیایش» دو ویژه برنامه رادیو قرآن است که شب و روز عید سعید فطر از این شبکه پخش می‌شود.

«عید رستگاری» عید فطر از رادیو قرآن پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس؛ همزمان با روز عید سعید فطر ویژه‌ برنامه «عید رستگاری» سه‌شنبه 7 مردادماه با هدف بررسی عید سعید فطر از منظر قرآن و روایات روز به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

بنا بر این گزارش، دلیل جشن گرفتن، اوصاف صالح ماه مبارک رمضان در طول سال، بررسی عید فطر، فلسفه جشن و شادی بعد از یک ماه عبادت با توجه به آیات قرآن از اهداف این ویژه برنامه است. همچنین در این ویژه برنامه شباهت عید فطر به روز قیامت، عید فطر در ادبیات فارسی، ریشه قرآنی دعای روز عید فطر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی است که به تهیه‌کنندگی «فاطمه گنجی» از ساعت 10:15 به مدت 45 دقیقه به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است و در اغلب کشور‌های اسلامی عید فطر تعطیل است.

ویژه ‌برنامه «شور نیایش» از دیگر برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن به مناسبت عید سعید فطر است که همزمان با رویت هلال ماه شوال و اعلام فرارسیدن عید سعید فطر پخش خواهد شد.

محتوای این ویژه‌برنامه رادیویی وداع با ماه مبارک رمضان و دستاوردهای این ماه است که به بیان اهمیت عید بندگی خدا بر اساس آیات و روایات می‌پردازد.

بررسی معنای عید در فرهنگ اسلامی و چگونگی حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان از جمله پیام‌ها و آموزه‌های این برنامه رادیویی است. همچنین گفتار، روایت، تلاوت، ادعیه و گزارش از آیتم‌های در نظر گرفته شده برای ویژه‌برنامه «شور نیایش» است.

این برنامه کاری از گروه مناسبت‌های ویژه رادیو قرآن است که همزمان با شب عید سعید فطر و شب بعد از آن به طور متوالی از ساعت 21:15 به مدت 45 دقیقه بر روی موج FM ردیف 100 مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول