اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن گلریزان

خیران 3 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان خراسان جنوبی کمک کردند

قائم مقام ستاد دیه خراسان جنوبی از کمک 3 میلیارد و 90 میلیون ریالی خیران در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر‌عمد استان خبر داد.

خیران 3 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان خراسان جنوبی کمک کردند

جعفر کریمی‌سه‌قلعه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: جشن گلریزان آزادسازی 89 زندانی جرائم غیر‌عمد خراسان جنوبی شب گذشته با حضور معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور و جمعی از خیران استان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور پررنگ خیران در جشن گلریزان، تصریح کرد: مردم خیر و نیکوکار استان در این جشن مبلغ 3 میلیارد و 90 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد استان کمک کردند.

قائم مقام ستاد دیه خراسان جنوبی اضافه کرد: از این مقدار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی نیز به صورت تعهد پرداخت شده است.

کریمی‌سه‌قلعه تعداد زندانیان جرائم غیر‌عمد استان را 89 نفر عنوان کرد و گفت: برای آزادسازی این زندانیان به 58 میلیارد و 153 میلیون و 806 هزار ریال اعتبار نیاز است.

وی متذکر شد: با جمع‌آوری کمک خیران در جشن گلریزان شب گذشته تعداد 9 زندانی به صورت نمادین آزاد شدند و تا هفته آینده نیز 11 نفر دیگر از زندانیان جرائم غیر‌عمد استان آزاد می‌شوند.

قائم مقام ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه با آزادی این زندانیان، تعداد زندانیان جرائم غیر‌عمد استان به 69 نفر کاهش پیدا می‌کند، متذکر شد: برای آزادی این زندانیان مبلغ 56 میلیارد ریال نیاز داریم.

کریمی‌سه‌قلعه با تأکید بر گذشت شاکیان، از همه شاکیان این زندانیان خواست تا در این فرصت باقیمانده از ماه مبارک رمضان از قسمتی از حق خودشان گذشت کنند تا از این طریق در این کار خداپسندانه بیشترین نقش را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 68 زندانی جرائم غیر‌عمد استان با کمک ستاد دیه آزاد شدند، خاطرنشان کرد: آزادسازی این زندانیان نیازمند 85 میلیارد ریال اعتبار بود که حدود 73 میلیارد ریال از این مبلغ از طریق رضایت شاکیان بخشوده شد.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول