اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در پی کشته شدن 14 سرباز تونسی نزدیک مرز الجزایر

تونس و الجزایر بر تقویت همکاری امنیتی و نظامی فیمابین تاکید کردند

در پی کشته شدن 14 سرباز تونسی نزدیک مرز الجزایر، مقامات بلندپایه دو کشور طی ملاقاتی بسیار مهم درباره راه‌های تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی بخصوص در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کردند.

تونس و الجزایر بر تقویت همکاری امنیتی و نظامی فیمابین تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری کویت (کونا) ،مهدی جمعه نخست وزیر تونس روز سه شنبه در راس هیئتی بلندپایه به دعوت همتای الجزایری خود وارد شهر تبسه در شرق الجزایر نزدیک مرز تونس شد.

شهر تبسه دیروز شاهد برگزاری نشستی بین مقامات الجزایری و تونس در موضوع هماهنگی سیاسی و امنیتی، توسعه مرزهای بین دو کشور و مسائل مورد اهتمام دو کشور در سایه تحولات منطقه مغرب عربی بود.

این نشست با دستیابی تونس و الجزایر به توافق‌هایی در خصوص توصیه‌ها برای تحکیم همکاری امنیتی و نظامی همراه بود.

«رمطان لعمامره»، وزیر خارجه الجزایر پس از این نشست در کنفرانس خبری مشترک با «منجی حامدی»، همتای تونس خود در شهر مرزی تبسه در غرب الجزایر گفت: «عبدالمالک سلال»، نخست وزیر الجزایر در دیدار امروز با «مهدی جمعه» همتای تونسی خود افق‌های همکاری مستحکم بین دو کشور را بررسی کردند.

وی این ملاقات را «جهشی بی نظیر» در زمینه همکاری امنیتی بین الجزایر و تونس دانست و گفت: هماهنگی بین دو کشور دائمی، عمیق و فراتر از مسائل مرزها است.

وزیر خارجه الجزایر از فاش کردن جزئیات نشست‌های امروز مقامات کشورش با همتایان تونسی خود خودداری کرد و تنها به این سخن اکتفا کرد که: همکاری بین تونس و الجزایر در ماه‌های اخیر بسیار بیش‌تر شده و به ملاقات‌های در سطوح بلندپایه افزایش داشته است.

وی افزود: تونس و الجزایر در زمینه امنیتی و در دیگر زمینه‌ها دیدگاه مشترکی دارند و هماهنگی و همکاری بین الجزایر و تونس به سطحی بی‌سابقه و بی‌نظیر از لحاظ راهبردی رسیده است.

لعمامره گفت: این نشست در راستای اهتمام ما به زندگی مردم در نوار مرزی مشترک بین دو کشور الجزایر و تونس و فعال ساختن برنامه‌های توسعه برای دو کشور است.

وزیر خارجه تونس هم به نوبه خود با اشاره به چالش‌های منطقه‌ای و امنیتی مشترک بین دو کشور تاکید کرد:اراده سیاسی دو کشور همواره به منظور تحکیم همکاری ها در زمینه امنیتی برقرار است.

وی هدف از سفر نخست وزیر تونس و هیئت همراه به الجزایر را تحکیم همکاری‌ها و رایزنی‌های بین دو کشور برای مقابله با چالش‌های امنیتی بخصوص در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته و قاچاق سلاح اعلام کرد. 

در تونس هم دولت تونس در بیانیه‌ای پس از دیدار مهدی جمعه با همتای الجزایری خود در تبسه تاکید کرد: این گفت‌وگوها حول محور توسعه مرزها، ادامه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور و تقویت ارتباط در زمینه های مبادله اطلاعات امنیتی و نظامی بود.

این بیانیه افزود: سفر نخست وزیر تونس به الجزایر در چارچوب هماهنگی با همسایه الجزایری خود برای ایجاد راهبردی امنیتی و نظامی در مقابله با دشمن مشترک است که امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.

بیانیه دولت تونس تاکید کرد: تروریسم امنیت دو کشور تونس و الجزایر را بخصوص در سطح مناطق مرزی تهدید می کند.

هیئتی بلندپایه از مقامات تونسی شامل وزیران دفاع، خارجه، معاون وزیر کشور در امور امنیتی و شماری از فرماندهان امنیتی و نظامی بلندپایه، نخست وزیر این کشور را در سفر به الجزایر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول