اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در همایش «دختران عفیف» صورت گرفت

همدردی «دختران عفیف» با کودکان بی‌دفاع غزه/ پیمان همیشگی برای عفیف ماندن

همایش «دختران عفیف» به همت بخش عفاف و حجاب بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که در این مراسم دختران عفیف ضمن ابراز همدردی با کودکان غزه، با هم پیمان عفیف‌ماندن بستند.

همدردی «دختران عفیف» با کودکان بی‌دفاع غزه/ پیمان همیشگی برای عفیف ماندن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، همایش «دختران عفیف» با حضور حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، «مصطفی رحماندوست» نویسنده کودک و نوجوان، حجت‌الاسلام «احمد مهدی‌زاده» مبلغ و طراح نقش‌های هنری قرآنی، شب گذشته 30 تیرماه در سالن هویزه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

باغ موزه دفاع مقدس این بار میزبان کودکان و نوجوانان دختری بود که برای حضور در همایش دختران عفیف به بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن دعوت شده بودند.

به دلیل کوچک بودن فضای سالن بسیاری از این کودکان بر روی زمین نشسته بودند و با خوشحالی درباره احساس خود درباره حجاب صحبت می‌کردند.

فاطمه یاحقی کودک هفت ساله‌ای که به همراه خواهر بزرگ‌تر خود در این همایش حضور یافته بود، در حالی که قرآن در دست داشت، گفت: دوست دارم خدا به من کمک کند تا همیشه از چادر استفاده و با حجابم سایر همسالان خود را به حجاب برتر و پوشش مناسب تشویق کنم.

وقتی که همه بچه‌ها در جایگاه خود قرار گرفتند، مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «محمدرضا زاهدی» قاری نوجوان کشورمان آغاز شد.

القای مفاهیم قرآنی با زبان کودکانه و کاردستی‌های جذاب

پس از آن حجت‌الاسلام «احمد مهدی‌زاده» مبلغ و طراح نقش‌های هنری قرآنی و اسباب‌بازی کودکان با قرائت شعری زیبا در مورد قرآن کریم به روی سن رفت و با درست کردن کاردستی و تعریف داستان‌های متنوع قرآنی کودکان را به اهمیت یادگیری قرآن و به کاربردن دستورات الهی در زندگی تشویق کرد.

وی مضامینی همچون حجاب و نماز را با بیان اشعاری زیبا و کودکانه به حاضران در سالن آموزش داد؛ همچنین معرفی ائمه اطهار(ع) به عنوان چراغ‌های روشنگر مسیر زندگی در قالب اشعاری کودکانه بخش دیگری از اجرای برنامه توسط حجت الاسلام مهدی‌زاده بود.

زمانی که وی در قالب داستان و با زبان کودکانه افراد را به نماز خواندن و انس با قرآن توصیه می‌کرد همه کودکان با شوق بسیاری به مطالب گفته شده گوش می‌دادند و علاقه‌مند به شرکت در بحث بودند.

در این بخش از مراسم «دختران عفیف» مسابقه‌ای درباره مطالب ارائه شده برگزار شد که با توجه به علاقه‌مندی کودکان به مطالب، آنها به راحتی به سوالات پاسخ دادند.

افزایش اعتماد به نفس کودکان عفیف با برگزاری این همایش

در ادامه ندا ملکی مسئول بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بخش، اظهار داشت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب از 500 دختر محجبه پنج تا 15 سال عکس‌هایی گرفته شد که البته در همایش «انسان عفیف» از چهار نفر از این کودکان تقدیر شد که با توجه به اهمیت پرداختن به تربیت افراد از کودکی تصمیم گرفتیم همایشی برگزار کنیم.

وی، ایجاد همدلی و اتحاد دینی برای داشتن جامعه‌ای عفیف را یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین مراسم‌هایی باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در بین افراد محجبه می‌شود. بسیاری بر این باور هستند که تعداد دختران عفیف در جامعه کم شده است اما حضور این دختران در این همایش نشان می‌دهد که این‌گونه نیست.

ملکی با اشاره به پیمان عفیف بودن خاطر نشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی باعث ایجاد انرژی بسیار زیادی برای آنها خواهد بود، در این مراسم دختران عفیف با خداوند متعال برای حفظ عفت خود تا پایان عمر پیمان خواهند بست.

سپس حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: از اینکه نمایشگاه قرآن میزبان کودکان و نوجوانان عفیف شده است بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم چنین برنامه‌هایی استمرار یابد.

همدردی با کودکان غزه/ حفظ پاکدامنی تا تحقق وعده الهی

وی با اشاره به جنایات صورت گرفته در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، تصریح کرد: ما در این همایش با کودکان غزه و فلسطین که این روزها توسط غاصبان صهیونیست به خاک و خون کشیده می‌شوند اعلام همدردی می‌کنیم و این پیام همدردی را از اینجا به مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌داریم و از آنها می‌خواهیم همواره از پاکدامنی خود دفاع کنند تا وعده الهی محقق شود.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اهمیت حفظ پاکدامنی، گفت: این حجاب و پاکدامنی که از فاطمه زهرا(س) به ودیعه گرفته‌اید سند افتخاری برای دختران این آب و خاک است و همه ما به این میراث گران‌بها افتخار می‌کنیم.

قرائت پیمان‌نامه برای عفیف ماندن

سپس پیمان نامه دختران عفیف با خداوند متعال برای عفیف ماندن و حفظ حجاب تا آخر عمر  قرائت شد.

در متن این پیام آمده است: «ای خدای بزرگ در این ماه بندگی و طاعت تو، با خود عهد می‌بندم که همواره پیرو فرامین دین مبین اسلام باشم؛ خدایا تو عفیف بودن را حق من دانسته‌ای و مرا به آن دعوت کرده‌ای پس مرا یاری کن تا پوینده راه عفت، عصمت و فضیلت و پیرو فاطمه(س) بمانم و هرگز از دایره شرع و آیین تو گام بیرون ننهم».

امیدوارم روزی برای کودکان غزه شعر بخوانم

در پایان این مراسم، مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان، اشعاری در رابطه با حفظ حجاب قرائت و اظهار امیدواری کرد که روزی برای کودکان مظلوم غزه بتواند شعر بخواند و باعث خوشحالی آنها شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول