اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رسیدگی به بحران مهاجرت کشورهای آمریکای مرکزی

رئیس جمهور آمریکا میزبان مقامات کشورهای آمریکای مرکزی خواهد بود تا به بحث و بررسی درباره جنبه‌های همکاری و مشارکت برای تامین پروژه‌های اشتغال و امنیتی به منظور جلوگیری از روند مهاجرت های غیرقانونی بپردازند.

رسیدگی به بحران مهاجرت کشورهای آمریکای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «سالوادور سانچز سرن» رئیس جمهور ال‌سالوادور، «اتو پرز» رئیس جمهور گوآتمالا و «خوآن اورلاندو ارناندز» رئیس جمهور هندوراس به همراه وزرای امور خارجه خود در 25 جولای (3 مرداد) با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به بحث و بررسی بحران انسانی ناشی از مهاجرت غیر‌قانونی کودکان آمریکای مرکزی که به تنهایی وارد آمریکا شده‌اند، خواهند پرداخت.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: «هوگو مارتینز» وزیر امور خارجه ال‌سالوادور در یک مصاحبه تلفنی گفت: می‌خواهیم با رئیس جمهور «اوباما» به بحث درباره اقدامات ساختاری که به معنای سرمایه‌گذاری در جوامع مهاجران به منظور ایجاد کردن فرصت‌ها و امنیت برای مردم ما می‌باشد، بپردازیم.

از ماه اکتبر سال 2013 (مهر 1392) حدود 57 هزار کودک تنها که بسیاری از آن‌ها از هندوراس، ال‌سالوادور و گوآتمالا بوده‌اند، در پی مهاجرت مخفیانه به آمریکا برای فرار از خشونت در کشور خود و یا به دنبال بستگانشان بازداشت شده‌اند.

جمعه گذشته 66 مادر به همراه کودکان خود در سری دوم اخراج‌شدگان به هندوراس بازگردانده شدند.

بر اساس آمار منتشر شده تعداد کودکانی که به‌ تنهایی از مرزهای مکزیک عبور کرده‌اند در سال 2011 برابر با 6 هزار و 500 نفر بوده که با ادامه این روند در سال 2015 تعداد کودکان مهاجر به 142 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش فارس، هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها اهل آمریکای مرکزی هستند تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

مهاجران اغلب اوقات هدف حمله باندهای جنایتکار قرار می‌گیرند و معضلاتی چون سرقت، اخاذی، هتک حرمت، آدم‌ربایی و قتل در میان آنها رایج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول