اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دستگیری یک تروریست خطرناک در جنوب الجزایر

الجزایر تدابیر امنیتی در مرز با تونس را شدت بخشید

در پی حملات تروریستی مرگبار چهارشنبه گذشته علیه سربازان تونسی نزدیک مرز با الجزایر، ارتش این کشور تدابیر امنیتی در مرز با تونس را شدت بخشید و در همین حال منابع امنیتی الجزایر از دستگیری تروریستی خطرناک خبر دادند.

الجزایر تدابیر امنیتی در مرز با تونس را شدت بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،منابع امنیتی آگاه تاکید کردند: یگان‌های ویژه ارتش الجزایر «رجانی حمیده» یک تروریست و قاچاقچی خطرناک 38 ساله را دستگیر کردند.

این تروریست الجزایری طی عملیات کمینی که نزدیک شهر رقان در 145 کیلومتری جنوب استان ادرار انجام شد به دام نیروهای امنیتی الجزایر افتاد و تحت حفاظت شدید امنیتی به مقری امنیتی منتقل شد.

«ابوعثمان الصحراوی» یکی از معاونان رجانی حمیده در این عملیات کشته شد. 

روزنامه الخبر الجزایر گفت که مقامات الجزایر بازجویی از این تروریست که هشت میلیون یورو پول متعلق به وی هم توقیف شده آغاز کرده‌اند.

رجانی که ملیت دو گانه مالی - الجزایری دارد یکی از سرکرده‌های گروه سلفی «دعوت و قتال» در منطقه مرزی برج باجی مختار فعال است که مسئول جمع پول و خرید سلاح برای این گروه بوده است.

از سوی دیگر در پی کشته شدن پانزده سرباز تونسی در حمله تروریست‌ها به دو پست مرزی نزدیک خاک الجزایر، ارتش الجزایر پروازهای شناسایی را در نوار مرزی شرق این کشور بخصوص در استان تبسه که با تونس هم مرز است افزایش داد.   

در همین راستا یگان های ویزه مبارزه با تروریسم ارتش الجزایر با چندین فروند بالگرد جدید در منطقه بوشبکه مشروف به کوهستان های الشعانبی متعلق به تونس در حال گشت زنی هستند.

روزنامه الخبر الجزایر نوشت این عملیات شنسایی در چارچوب تلاش های هماهنگ شده بین الجزایر و تونس برای محاصره گروه های مسلح و ممانعت از ورود سلاح و نفوذ تروریست است

این روزنامه افزود:حمایت ها از یگان های نظامی الجزایر که در مرزها فعال هستند بیش تر شده بخصوص که بر اساس گزارش های اطلاعاتی گروه های تروریستی برای انجام عملیات های تروریستی در ماه مبارک رمضان در الجزایر نقشه کشیده اند.

این در حالی است که ارتش الجزایر در پی به قتل رساندن چهار تروریست در مرزهای شمال شرق این کشور در آماده باش کامل به سر می برد.

وزارت دفاع الجزایر دیروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ارتش صبح جمعه دو تروریست را در عملیاتی نزدیک روستای اکرو در عزازقه در استان تیزی وزو در 103 کیلومتری شرق پایتخت کشتند.

نیروهای ارتش الجزایر روز پنجشنبه هم دو تروریست را در استان تیبازه در هفتاد کیلومتری عرب پایتخت الجزایر را کشتند

در عملیات نظامی ارتش الجزایر در سال جاری میلادی علیه تروریست ها در مناطق مختلف این کشور شصت و سه تن کشته شدند.

دستگاه امنیتی الجزایر در عملیات مبارزه با تروریسم در این کشور ده ها تن از نیروهای خود را از دست داده و ده ها تن هم زخمی شدند.

الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است که از سمت شرق به تونس و لیبی از سمت غرب به مغرب و صحرا، از جنوب غربی موریتانی، از سمت شمال به دریای مدیترانه و از سمت جنوب به نیجر و مالی محدود است و عمده ترین مناطق فعالیت تروریست ها در الجزایر نزدیک مرز با مالی و تونس است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول