اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گسترش همکاری‌های هسته‌ای روسیه و بولیوی

روسیه و بولیوی در زمینه توسعه و گسترش طرح‌های انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز توافق‌ امضا کردند.

گسترش همکاری‌های هسته‌ای روسیه و بولیوی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «لوئیس آرکه»، وزیر اقتصاد و دارایی بولیوی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: طرح پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای منفعت فراوانی را نصیب کشور ما خواهد کرد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «آرکه» افزود در این طرح برای افزایش کارایی و بهره‌وری متخصصین در حوزه انرژی آموزش‌های جامعی نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی بولیوی همچنین بیان کرد: روسیه  علاوه بر تمایل به همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای در مواردی مانند اجرای طرح‌های نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی که برای مردم بولیوی منافع بسیاری را به دنبال دارد، ابراز علاقه کرده است.

به گزارش فارس، توسعه انرژی هسته‌ای با مقاصد صلح‌آمیز توسط «اوو مورالس» نقش بسزایی در انتخاب مجدد وی به‌عنوان رئیس جمهور در انتخابات آینده در 12 اکتبر (20 مهر) دارد.

رهبران منطقه آمریکای لاتین دارای روابط بسیار گسترده‌ای هم پیش و هم پس از فروپاشی جماهیر شوروی با یکدیگر بوده‌اند اما با روی کار آمدن «ولادیمیر پوتین» رویکرد روسیه نسبت به آمریکای لاتین به تدریج دچار دگرگونی‌های عمیقی شد و این روابط روز به روز در حال گسترش است.

روسیه به منظور مقابله با نفوذ قدرت آمریکا در این منطقه درصدد برآمده است تا روابط خود با کشورهای این منطقه را هرچه بیشتر گسترده کند.

تبادل هیأت‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی میان برخی دولت‌های منطقه و روسیه از تمایلات شدید مسکو برای بازگشت دوباره به این منطقه حکایت می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول