اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بیش از 35 کشته و 63 زخمی حاصل تازه‌ترین خشونت‌ها

دولت لیبی مداخله نیروهای بین المللی برای توقف درگیری‌ها را بررسی می‌کند

دولت لیبی مداخله نیروهای بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در این کشور که طی دو روز گذشته تاکنون شدت گرفته است بررسی می‌کند.

دولت لیبی مداخله نیروهای بین المللی برای توقف درگیری‌ها را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، شبکه العربیه اعلام کرد دولت لیبی امکان درخواست برای مداخله نیروهای بین المللی در لیبی را بررسی می‌کند.

به گفته این شبکه احتمال حضور نیروهای بین المللی برای توقف خشونت‌هایی است که عناصر مسلح در لیبی بخصوص در پایتخت و همچنین شهر بنغازی مرتکب می شوند.

یک مقام دولتی لیبی هم گفت که حمله موشکی شب گذشته به فرودگاه طرابلس با تخریب 90 درصد هواپیماهای حاضر روی باند فرودگاه همراه بود.

وی افزود: حمله موشکی موجب تخریب بیش تر هواپیما و کشته شدن دو تن و زخمی شدن شماری دیگر شد.

دیدبان حقوق بقشر لیبی هم با ابراز نگرانی از اوضاع پرتنش در این کشور حملات مسلحانه به فرودگاه های طرابلس و بنینا و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان را محکوم کرد.

این نهاد ضمن هشدار درباره وخیم تر شدن اوضاع کنونی و کشیده شدن لیبی به جنگ داخلی خواستار دستگیری عوامل این حملات و مجازات آنها شد.

درگیری ها اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس دیروز دوشنبه هم ادامه داشت که با کشته شدن یک تن و زخمی شدن 44 تن دیگر همراه بود.

بیمارستان «الزهراء» لیبی طی دو روز گذشته پذیرای 26 کشته و 11 زخمی از قربانیان درگیری‌های اطراف فرودگاه طرابلس بوده است.

فرودگاه بنینا در شهر بنغازی هم دیروز هدف اصابت چهار فروند موشک قرار گرفت که منجر به وارد آمدن خسارت سنگین مالی به فرودگاه شد.

در درگیری‌های مسلحانه‌ای که دیروز دوشنبه شهر بنغازی و اطراف بیمارستان الجلاء این شهر شاهد آن بود دستکم 9 تن کشته و بیش از 52 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال یک منبع پزشکی گفت که بیش‌تر زخمی ها از میان شهروندان هستند که بر اثر اصابت خمپاره به خانه‌هایشان و تیراندازی‌ها جراحت برداشته‌اند.

این درگیری‌ها بین نیروهای ویژه ارتش لیبی با گروه انصار الشریعه جریان دارد.

شهر بنغازی از نیمه ماه مه گذشته شاهد درگیری‌های روزمره و شلیک خمپاره بین نیروهای خلیفه حفتر فرمانده شورشی و گروه تندرو انصار الشریعه است.

از سوی دیگر نیروهای متخصص در خنثی سازی مواد منفجره شب گذشته در طرابلس سه خودروی بمب گذاری شده را که نزدیک پایگاه نیروهای گارد مرزی بوابة الجبس حنثی کردند.

هر کدام از این خودروها با دو بمب دستی 400 کیلوگرمی بمب گذاری شده بود که به صورت کنترل از راه دور برای انفجار آماده شده بود و به گفته منابع امنیتی لیبی انفجار این بمب ها می توانست تلفات مالی و جانی زیادی به بار آورد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول