اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فرانسه درگیری‌های لیبی را محکوم کرد و طرفین را به گفت‌وگو فراخواند

فرانسه با هشدار در خصوص درگیری‌های جاری در لیبی، نسبت به گسترش این درگیری‌ها هشدار داد و با محکوم کردن هرگونه اعمال زور طرفین‌ را به گفت‌وگو فراخواند.

فرانسه درگیری‌های لیبی را محکوم کرد و طرفین را به گفت‌وگو فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های جاری در لیبی برای به دست گرفتن کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس، نسبت به گسترش درگیری‌ها هشدار داد و با محکوم کردن هرگونه اعمال زور طرفین درگیری‌ را به گفت‌وگو فراخواند.

فرانسه همچنین با تاکید بر ضرورت پایبندی و وفاداری مرد لیبی به ارزش‌های انقلاب خود، از آنها خواست از طریق گفت‌وگو، بردباری و رعایت قوانین دموکراتیک به طور آزادانه برای نهادهای آینده کشور خود تصمیم بگیرند.

پاریس علاوه بر این ضمن حمایت از روند انتقال جاری در لیبی، از موفقیت‌ انتخابات اخیر استقبال کرد و خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر پارلمان جدید این کشور شد.

ناآرامی‌های ناشی از فعالیت گروه‌های شبه نظامی در شهرهای طرابلس، پایتخت و بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی و مهد قیام سال 2011 علیه رژیم قذافی همچنان ادامه دارد.

اهالی شهر طرابلس پایتخت لیبی صبح امروز اعلام کردند که ساعت شش صبح (سه‌شنبه) صدای درگیری و انفجارهای عظیمی در سطح شهر شنیده‌ شده و درگیری‌ها همچنان در جریان است.

لیبی با گذشت سه سال از سرنگونی معمر القذافی، دیکتاتور معدوم لیبی با هرج و مرج و ناآرامی روبرو است و دولت ضعیف و ارتش نوپای آن توان غلبه بر گروه‌های شبه نظامیان یا همان انقلابیون سابقی ندارد که بر سر قدرت سیاسی و اقتصادی در لیبی جنگ می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول