اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

همزمان با طرح مصر برای آتش‌بس

مقاومت فلسطین بر ادامه نبرد تاکید کرد

در راستای طرح آتش‌بس مصر برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای رزمندگان خود را به هوشیاری و بیداری فراخواند و اعلام کرد که به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

مقاومت فلسطین بر ادامه نبرد تاکید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه، کمیته امنیتی رژیم صهیونیستی قرار است، صبح امروز سه‌شنبه برای ادامه بحث‌ها و مناقشه‌هایی که شب گذشته آغاز کرد، تشکیل جلسه دهد و طی آن تصمیم به موافقت با طرح مصر برای آتش‌بس با مقاومت فلسطین را بپذیرد که موشک‌هایش تمام شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درآورده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این خصوص نوشتند که کمیته امنیتی این رژیم راس ساعت 7 به وقت قدس اشغالی برای ادامه بحث و تبادل نظر درباره طرح مصر برای آتش‌بس با نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

وزارت خارجه مصر شب گذشته طرح آتش‌بسی را میان غزه و رژیم صهیونیستی ارائه داد و اعلام کرد که این طرح به دنبال تلاش‌های بسیار و تماس‌های مستمر صورت گرفته طی دو هفته گذشته با طرف‌های ذیربط و بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده است.

این طرح چهار بند و سه گام اجرایی را در برمی‌گیرد که مهمترین آن توقف تمام اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با تاکید بر عدم انجام عملیات نظامی زمینی علیه نوار غزه و هدف گرفتن غیر نظامیان و در مقابل توقف حملات گروه‌های فلسطینی از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی می‌باشد.

مقاومت فلسطینی توصیف واکنش مقاومت فلسطینی به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی به اقدامات خصمانه، آنگونه که در طرح مصر ذکر شده بود را رد کرد.

این درحالی است که بند دوم به گشودن گذرگاه‌ها و تسهیل تردد افراد و کالاها از گذرگاه‌های ورزی پس از تثبیت اوضاع امنیتی اشاره می‌‌کرد.

اما در خصوص نحوه اجرای طرح، سه مرحله در نظر گرفته شده بود که مهمترین آنها تعیین ساعت 6 صبح روز سه‌شنبه برای آغاز دستیابی به تفاهم بر سر آتش‌بس بین دو طرف بود تا پس از آن طی 12 ساعت از اعلام طرح مصر آتش‌بس به اجرا گذاشته شود و دو طرف آن را بدون پیش شرط بپذیرند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از تمام رزمندگان خود خواست به هیچ وجه با آنچه در رسانه‌ها درباره آتش‌بس منتشر می‌شود، تعامل نداشته باشند.

این گردان‌ها از رزمندگان خود خواست همچنان در آمادگی کامل بسر برند و در نهایت هوشیاری و بیداری باشند و فریب شایعاتی که از رسانه‌ها منتشر می‌شود، را نخورند و تاکید کرد که نبرد با دشمن صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای که صبح امروز منتشر شد، عدم پذیرش طرح مصر برای آتش‌بس را اعلام کرد و آن را نوعی سرفرود آوردن در برابر اشغالگران دانست.

بیانیه گردان‌های القسام تاکید کرده که به هیچ شکل رسمی یا غیر رسمی این طرح را نمی‌پذیرد، چرا که این طرح سر فرود آوردن در برابر اشغالگران است که گردان‌های القسام به طور کامل آن را رد می‌کند.

گردان‌های القسام تاکید کرده که نبردش با دشمن ادامه دارد و شدت بیشتری خواهد یافت و به ملت فلسطین متعهد می‌شود که اجازه ندهد، خون‌هایی که در این تجاوز بر زمین ریخت و از خودگذشتگی‌هایی که صورت گرفت به هدر برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول