اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشدید درگیری‌های مسلحانه در پایتخت لیبی از بامداد امروز + عکس

اهالی شهر طرابلس پایتخت لیبی اعلام کردند که ساعت شش صبح امروز (سه‌شنبه) صدای درگیری و انفجارهای بزرگی را شنیده‌‌اند و درگیری‌ها همچنان در پایتخت در جریان است.

تشدید درگیری‌های مسلحانه در پایتخت لیبی از بامداد امروز + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری لیبی، شاهدان عینی اعلام کردند که درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که بیمارستان «الزهراء» لیبی طی دو روز گذشته پذیرای 26 کشته و 11 زخمی از قربانیان درگیری‌های اطراف فرودگاه طرابلس بوده است. یک منبع پزشکی بیمارستان الزهراء واقع در جنوب غربی پایتخت لیبی گفت: 23 جسد و 8 زخمی روز یک‌شنبه و دوشنبه وارد این بیمارستان شدند. وضعیت جسمانی سه تن از مجروحان وخیم است و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گفته این منبع پزشکی هویت 10 جسد همچنان نامعلوم است و به علت آثار ناشی از سوختگی امکان شناسایی آنها در حال حاضر بسیار سخت به نظر می‌رسد. هویت 12 جسد شناسایی شده و تحویل خانواده‌های آنان شدند. «عبدالمنعم الصید» عضو مؤسس «سرویس مبارزه با جنایت» و معاونش در میان کشته شدگان بودند.

این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که سه کشته و 4 زخمی روز دوشنبه گذشته (دیروز) وارد بیمارستان الزهراء شده‌اند.

از طرفی دیگر اهالی شهر طرابلس پایتخت لیبی صبح امروز امروز اعلام کردند که ساعت شش صبح امروز (سه‌شنبه) صدای درگیری و انفجارهای عظیمی در سطح شهر شنیده‌ شده و درگیری‌ها همچنان در جریان است.

بر اساس این گزارش، ناآرامی‌های ناشی از فعالیت گروه‌های شبه نظامی در شهرهای طرابلس، پایتخت و بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی و مهد قیام سال 2011 علیه رژیم قذافی همچنان ادامه دارد.

منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند که  در درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در بنغازی نیز دست‌کم پنج تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

 

نیروهای غیرنظامی طرفدار سرلشکر «خلیفه حفتر»، فرمانده شورشی لیبی پایگاه‌های شبه نظامیان اسلام‌گرا (سلفی) را در راستای عملیات خود برای پاکسازی بنغازی از تندروها بمباران کردند و نیروهای ویژه ارتش لیبی هم با شبه نظامیان در این شهر درگیر شدند.

لیبی با گذشت سه سال از سرنگونی معمر القذافی، دیکتاتور معدوم لیبی با هرج و مرج و ناآرامی روبرو است و دولت ضعیف و ارتش نوپای آن توان غلبه بر گروه‌های شبه نظامیان یا همان انقلابیون سابقی ندارد که بر سر قدرت سیاسی و اقتصادی در لیبی جنگ می کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول