اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

رئیس حزب آزادی مصر در گفت‌وگو با فارس:

سکوت جامعه عربی در قبال فاجعه‌ای که در غزه رخ‌ می‌دهد، خجالت‌آور است

رئیس حزب آزادی مصر سکوت جامعه عربی در قبال فاجعه‌ای که در نوار غزه درحال رخ دادن است، را خجالت‌آور توصیف کرد.

سکوت جامعه عربی در قبال فاجعه‌ای که در غزه رخ‌ می‌دهد، خجالت‌آور است

«عمرو حمزاوى»، نماینده سابق پارلمان مصر و رئیس حزب آزادی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد: نمی‌توان در برابر آنچه در غزه رخ می‌دهد و این منطقه شاهد بمباران‌های منازل و کشتار بی‌گناهان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است، سکوت کرد، چون وضعیت در نوار غزه هم اکنون به مرحله کشتارهای جمعی رسیده که نیروهای اشغالگر علیه ملت بی‌دفاع فلسطین اقدام به آن می‌کنند.

حمزاوی با بیان اینکه اوضاع در نوار غزه به تمام معنای کلمه فاجعه است، گفت: این موضوع نیازمند اتخاذ موضع و ایستادن قاطع در برابر این تجاوز وحشیانه است.

وی افزود: اختلاف میان مصر و حماس که از زمان برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری میان دو طرف آغاز شده، نمی‌تواند توجیهی در برابر آنچه در نوار غزه می‌گذرد باشد و هیچ مصری نمی‌تواند، سکوت خود در برابر کشتارهای صهیونیست‌ها علیه برادران فلسطینی را توجیه کند.

حمزاوی ادامه داد: به همین دلیل هر روز شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در برابر سندیکای روزنامه‌نگاران و سفارت فلسطین اشغالی در محکومیت وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم.

وی سکوت اعراب در برابر اوضاع فلسطینیان در میان افزایش تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی را موضعی خجالت‌آور خواند و از حکومت‌های عربی خواست این سکوت را در هم بشکنند و فوراً به حمایت کامل از فلسطینیان و پشتیبانی از مقاومت فلسطینی برخیزند و را‌ه‌های مناسب تحقق حقوق ملت فلسطین را بررسی کنند.

عمرو حمزاوی به همراه همسرش که از هنرمندان مصری به شمار می‌آید، در راهپیمایی یک شنبه شب گذشته در برابر سندیکای روزنامه نگاران قاهره مشارکت داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول