اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست بولیوی از سازمان ملل برای محکوم کردن جنایات اسرائیل

رئیس جمهور بولیوی از کمیساریای عالی حقوق ‌بشر سازمان ملل متحد درخواست کرد جنایات ضد بشری اسرائیل را در فلسطین مورد محکومیت شدید قرار دهد.

درخواست بولیوی از سازمان ملل برای محکوم کردن جنایات اسرائیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی طی برنامه‌ای در رسانه‌های محلی این کشور از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در خواست کرد تا با تنظیم یک شکایت‌نامه از جنایات ضد بشری اسرائیل در نوار غزه و ارائه آن به دادگاه لاهه، اقدامات وحشیانه این کشور را مورد محکومیت و انتقاد شدید قرار دهد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «مورالس» در بخشی از صحبت‌هایش جهت شکایت از فعالیت‌های رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین این طور بیان کرد: نمی‌توان درک کرد که در قرن حاضر چنین تهاجمات نظامی و وحشیانه‌ای در نوار غزه در حال رخ دادن است، اقداماتی که با عنوان عملیات نسل‌کشی می‌توان از آن یاد کرد؛ من واقعاً از مسئولین سازمان ملل تقاضا دارم تا با ارائه یک شکایت‌نامه در دادگاه لاهه از ادامه این اقدامات جلوگیری کنند.

رئیس جمهور بولیوی در ادامه خاطرنشان کرد که در سال گذشته ضمن به‌ رسمیت شناختن فلسطین پشتیبانی کامل خود را از این کشور نیز اعلام کرده است.

وی همچنین یادآور شد که بولیوی از سال 2009 در‌خصوص حمایت از ملت فلسطین و اعتراض از اقدامات غیر‌انسانی رژیم صهیونیستی، اسرائیل روابط دیپلماتیکی خود را با این کشور قطع کرده است.

قابل ذکر است که دولت بولیوی در روز پنج شنبه 10 جولای (19 تیر) طی بیانیه‌ای حملات رژیم غاصب اسرائیل به نوار غزه را مورد محکومیت شدید قرار داده و خواستار بررسی و مجازات جنایات مرتکب شده توسط نیروهای نظامی آن شده است.

به گزارش فارس، حملات 6 روزه نیروهای نظامی اسرائیل در نوار غزه به کشته شدن بیش از 160 فلسطینی و صدها تن زخمی منجر شده است که براساس آمار رسانه‌های محلی اکثر آن ها زنان و کودکان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول