اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موافقت شبه‌نظامیان افراطی در لیبی با نفوذ تکفیری‌های «داعش» به لیبی

یکی از گروه‌های وابسته به القاعده در لیبی حمایت خود را از گروهک تروریستی داعش و نفوذ آن در لیبی اعلام کرد.

موافقت شبه‌نظامیان افراطی در لیبی با نفوذ تکفیری‌های «داعش» به لیبی

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری العرب آنلاین نوشت: منابع رسانه‌ای و امنیتی مختلفی از قصد گروه های تندرو در منطقه مغرب عربی برای تاسیس شاخه ای از داعش در لیبی خبر دادند و این قضیه تلاش گروهک ابوبکر البغدادی در گسترش دایره نفوذ خود  و دوم ضعف حاکمیت مرکزی در لیبی را نشان می دهد.

به نوشته این پایگاه خبری فرمانده گردان ابی محجن الطائفی وابسته به سازمان القاعده در لیبی حمایت خود را از ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اعلام کرده و اقدامات وی را در عراق و شام به جهادی مبارک توصیف کرده است.

این گردان در بیانیه‌ای که با عنوان اعلام حمایت از دولت اسلامی صادر کرد گفت: ما می‌خواهیم دولت اسلامی به رهبری البغدادی در همه جهان گسترده شود.

سرکرده گردان ابی محجن همچنین گفت که تصمیم دارد پنجاه نیرو را برای حمایت از داعش اعزام کند که از جمله آنها یک پزشک، یک مهندس نفت، و یک نیروی باتجربه در زمینه آموزش نظامی و چندین نیروی انتحاری است.

این در حالی است که القاعده مخالفت آشکار خود را با خلافت خودخوانده ابوبکر البغدادی اعلام کرده زیرا ایمن ظواهری سرکرده القاعده که پس از اسامه بن لادن خود را رهبر این گروهک می داند حاضر نیست که جهادی‌ها با کسی غیر او بیعت کنند.

العرب آنلاین از دیگر دلایل مخالفت القاعده با داعش را نگرانی القاعده از انزوای سیاسی و جهادی دانست که در پی ظهور فرقه های افراط گرای دیگر به موازات القاعده با آن روبرو است.

ناظران معتقدند اعلام حمایت گردان ابی محجن لیبی از داعش نشانه‌ای از پیروزی داعش در شعله ور کردن آتش فتنه بین گروه‌های تحت فرماندهی ایمن الظواهری است.

بر اساس گزارش های اطلاعاتی محرمانه از لیبی و کشورهای همسایه آن، انتقال داعش به لیبی حتمی است و جهادی‌هایی لیبیایی و تونسی تصمیم دارند با بازگشت از سوریه شاخه‌هایی از داعش را در شمال آفریقا تاسیس کنند.

در همین حال منابع امنیتی در مصر، تونس و الجزایر برای مقابله با احتمال انتقال درگیری‌های جاری در عراق و شام به لیبی آماده می‌شوند.

از امروز یکشنبه هم نشست وزیران خارجه همسایگان تونس برای تامین امنیت مرزها و بررسی تحولات لیبی به مدت دو روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول