اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور آرژانتین:

روابط روسیه و آرژانتین استراتژیک است/جهان تک قطبی مد نظر ما نیست

رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که توافقات انجام شده‌اش با رئیس جمهور روسیه نمایانگر روابط استراتژیک بین آرژانتین و روسیه می‌باشد.

روابط روسیه و آرژانتین استراتژیک است/جهان تک قطبی مد نظر ما نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی نشست روز گذشته خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به وجود روابط استراتژیک بین 2 کشور اعلام کرد: ما برای بهبود بخشیدن به روابط خود با روسیه باید در زمینه‌های اقتصادی نیز اصلاحاتی را ایجاد کنیم که این کار مستلزم ایجاد تغییراتی در سازمان‌های رابط بین‌المللی بین 2 کشور می‌باشد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «فرناندز» در طول سخنان خود نیز ضمن یاد کردن از بخشش 90 درصدی بدهی کوبا به روسیه توسط «پوتین» در حمایت از موضع کشور خود بر سر بدهی این کشور به صندوق کرکس اذعان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم کسی کشورمان را محکوم کند، ما تنها خواستار زمان بیشتری برای پرداخت این بدهی هستیم.

رئیس جمهور آرژانتین همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به آخرین جلسه گروه 20 نیز اشاره‌ای داشته و اعلام کرد که در طی این جلسه بر سر موارد گوناگونی از‌ جمله جلوگیری از مداخله نظامی در سوریه با روسیه اتفاق نظر داشته است.

وی در ادامه با نگاهی به روابط بین‌الملل موجود در جهان افزود: باید سعی کنیم جهانی چند قطبی ایجاد کرده و همه کشورها را از نگاه تک بعدی بیرون بیاوریم، جهانی که با یک عدالت واحد نسبت به همه کشورهایش رفتار شود زیرا همان‌طور که همه می‌دانیم در سازمان ملل متحد تنها یک منشور حقوق‌بشر وجود داشته که همه باید طبق آن عمل کنیم.

«پوتین» نیز در این خصوص بر اهمیت نقش آرژانتین در روابط بین‌المللی موجود در سازمان ملل، گروه 20 و سایر عرصه‌های بین‌المللی برای روسیه تأکید کرده و همچنین تصریح کرد که آرژانتین در حال حاضر از جایگاه خوبی در بحث هسته‌ای نیز برخوردار است.

رئیس جمهور روسیه پیرامون مشکلات اقتصادی موجود در جهان نیز خاطرنشان کرد که علی‌رغم وجود این مشکلات اقتصادی در جهان ما در تبادلات تجاری خود با آرژانتین از روش خوبی بهره می‌بریم که حتی قادر است سودی با رشد 16 درصدی نسبت به سال گذشته برای اقتصاد هر 2 کشور به ارمغان بیاورد.

وی در آخر نسبت به موضع  آرژانتین در اختلافات این کشور با انگلیس بر سر مالکیت جزایر «مالویناس» این‌طور بیان کرد: ما همواره از آرژانتین در مذاکراتش با انگلیس به ‌منظور پیدا کردن راه حلی مناسب بر سر مالکیت جزایر «مالویناس» دفاع می‌کنیم.

به گزارش فارس، رئیس جمهور روسیه از تاریخ 11 الی 16 جولای (20 الی 25 تیرماه) به منطقه آمریکای لاتین سفر کرده و قصد دارد پس دیدن مسابقه فینال جام جهانی 2014 در نشست بریکس (BRICS) در این کشور شرکت کند.

گروه بریکس متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، آفریقای جنوبی و چین می‌باشد که اهدافی اقتصادی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول