اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد

«نتانیاهو» به دنبال دستیابی به یک آتش‌بس طولانی مدت است

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم خواهان یک توافق آتش‌بس طولانی با میانجی‌‌گری قطر است و در صورت عدم تحقق آن حملات علیه غزه افزایش خواهد یافت.

«نتانیاهو» به دنبال دستیابی به یک آتش‌بس طولانی مدت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عرب 48»، کانال 2 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دنبال دستیابی به یک آتش‌بس طولانی مدت است و وساطت قطر در این زمینه را قبول دارد.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی و حماس دو پیشنهاد وساطت برای آتش‌بس از سوی ترکیه و قطر دریافت کرده‌اند و رژیم صهیونیستی به دلیل نزدیکی واسطه ترکی به ایران از قبول آن سرباز زده و به سوی میانجی قطری متمایل است.

در ادامه این گزارش آمده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صورن عدم توافق برای آتش بس طولانی بر شدت جنگ خواهد افزود و اینکه به طرفین ابلاغ شده باید «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان عضو اصلی مذاکرات آتش‌بس باشد.

در همین راستا «زیاد النخاله»، قائم مقام دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از‌ آن در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در غزه قرار گرفت، تاکید کرد که تاکنون هیچ‌گونه تماس جدیدی در خصوص آتش‌بس گرفته نشده و خبرهایی که در این خصوص منتشر تنها خبرهای رسانه‌ای بوده و هیچ‌گونه گفت‌وگو و سخن جدی انجام نشده است.

النخاله نسبت به شرایط اسفبار حاکم بر میدان هشدار داد، به ویژه آنکه به گفته وی همه از راه حل وتوافق آتش بسی مشابه سال 2012 میلادی سخن می‌گویند، درحالی‌ که آن راه حل و آتش بس پایان یافته تلقی می‌شود و زمان اجرای آن گذشته، چون رژیم صهیونیستی به آن متعهد و پایبند نبوده است.

در سال 2012 و پس از جنگی 8 روزه میان رژیم صهیونسیتی و نوار غزه که به شهادت 160 فلسطینی انجامید با وساطت مصر آتش‌بسی برقرار شد. بر اساس آن آتش بس رژیم صهیونیستی باید به تمام تجاوزات هوایی خود به غزه پایان میداد و در مقابل گروههای مقاومت نیز باید پرتاب موشک به سمت سرزمینهای اشغالی را متوقف میکردند و همچینین بر اساس توافق مذکور تمامی معابر برای عبور و مرور افراد و ورود و خروج کالا باید میشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول