اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

امید تیم انتخاباتی عبدالله به میانجیگری آمریکا

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله: جان کری راه حل پیشنهاد کند

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله می‎گوید که میانجیگری آمریکا آخرین روزنه برای پایان دادن به تنش‎ها و جنجال‎های انتخاباتی افغانستان است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله: جان کری راه حل پیشنهاد کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «فاضل سانچارکی»، سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به رسانه‎های محلی گفته است: سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور و میانجیگری وی در روند انتخابات آخرین روزنه‎ای برای حل تنش‎ها و جنجال‎های انتخاباتی افغانستان است.

به گفته سانچارکی، امیدوار هستیم که جان کری وزیر خارجه آمریکا راه حلی منطقی را برای بیرون رفت از بحران کنونی پیشنهاد کرده و خواست ما از وی این است که از روند شفافیت انتخاباتی و تفکیک آرای پاک از ناپاک حمایت کند.

این عضو ستاد انتخاباتی عبدالله تشکیل حکومت ائتلافی را رد کرده و می‌گوید که آرای پاک مردم تعیین کننده رئیس جمهور مشروع است.

سانچارکی افزود که آمریکا به عنوان یک از متحدان بین‌المللی افغانستان از بحران کنونی این کشور نگران است و در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 نیز با دخالت جان کری تعدادی از صندوق‎های مشکوک بررسی شده و 1.5 میلیون رای باطل اعلام شد.

رئیس کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان برکنار شود

سخنگوی ستاد عبدالله گفت: «عبدالستارسعادت» رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان با توجه به عدم رعایت اصل بیطرفی بایستی از کار خود برکنار شود.

وی افزود: سعادت به عنوان همکار ضیاالحق امرخیل رئیس پیشین دیبرخانه کمیسیون مستقل انتخابات در تلاش است که تا به نتیجه تقلب انتخاباتی مهر تایید گذاشته و نمی‌تواند بیطرفی خود را حفظ کند و به عنوان نماینده تیم تحول و تداوم در کمیسیون شکایات انتخاباتی کار کند.

این عضو ستاد عبدالله هشدار داد که وجود عبدالستار سعادت به عنوان رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی نمی‎تواند روند شفافیت و عدالت را در انتخابات تأمین کند.

آرای تقلبی باطل اعلام شود

فاضل سانچارکی سخنگوی ستاد عبدالله در ادامه گفت: مشارکت 7 میلیون نفر در دور دوم انتخابات مشکوک بوده و آرای 11 هزار محل در حضور ناظران بین‌المللی و داخلی در دفتر مرکزی کمیسیون‎های انتخاباتی مورد بازرسی قرار گرفته شود.

وی افزود که چندین بار در حضور «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفته است که میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات بیشتر از هفت میلیون نبوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول