اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

203 هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی فارس هستند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی فارس گفت: کل افراد زیر پوشش سازمان اعم از اصلی و تبعی 203 هزار نفر بوده که از تعداد بیمه‌شدگان اصلی 9 هزار و 200 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و 37 هزار نفر کارگر ساختمانی هستند.

203 هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی فارس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالکریم نباتی بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی مهم‌ترین نهاد در قالب نظام مشارکتی مبنی بر اشتغال و پرداخت حق بیمه در ایران است که حمایت‌های متعددی را در قالب تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت به مشمولان خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: هدف قانون تأمین اجتماعی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در مقابل خطرات اجتماعی است و برخورداری از تأمین اجتماعی و اصل فراگیر بودن آن ازجمله حقوق اساسی شهروندان به‌حساب می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: هدایت عقلایی مکانیزم‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در تمام امور در ابعاد زمانی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در راستای بهره‌برداری منطقی و هماهنگ از امکانات و منابع در راستای تأمین نیازهای جامعه هدف، ازجمله برنامه‌ریزی‌های سازمان تأمین اجتماعی است.

وی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین، اصلی‌ترین و گسترده‌ترین نهاد بیمه اجتماعی کشور بیشترین ارتباط با بدنه جمعیتی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس عنوان کرد: مراسم تأمین اجتماعی از نوزدهم تیرماه با برنامه غبارروبی گلزار شهدا و بازدید از کارخانه‌های شهرک صنعتی شیراز آغاز می‌شود.

وی اذعان داشت: حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها، بازدید از بیمارستان شهید بهشتی و عیادت از بیماران از جمله برنامه‌های هفته تأمین اجتماعی است.

نباتی ادامه داد: دیدار با استاندار فارس، بازدید از صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و همچنین دیدار با شرکای اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های کارگری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: کل افراد زیر پوشش این سازمان اعم از اصلی و تبعی 203 هزار نفر بوده که از تعداد بیمه‌شدگان اصلی 9 هزار و 200 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و 37 هزار نفر کارگر ساختمانی هستند.

این مسئول افزود: مبالغ پرداختی به مستمری‌بگیران در دو ماهه فروردین و اردیبهشت 190 میلیارد تومان و مبلغ پرداختی تعهدات کوتاه‌مدت در سال، 87 میلیارد تومان بوده است.

وی متذکر شد: دریافت صورت حق بیمه اینترنتی کارفرمایان، صدور گواهی تمدید و صدور کارت بازرگانی ظرف مدت پنج روز و افزایش ریالی کوتاه‌مدت سازمان از طرح‌های جدید بیمه‌ای است.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول