اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طرح مبارزه با سودجویی از مهاجران غیر‌قانونی آمریکای مرکزی به آمریکا

رؤسای جمهوری مکزیک و گوآتمالا تلاش‌های مشترکی را در زمینه از بین‌ بردن گروهی از دلالانی که به سودجویی از مهاجران غیرقانونی آمریکای مرکزی به ایالات متحده می‌پردازند، انجام می‌دهند.

طرح مبارزه با سودجویی از مهاجران غیر‌قانونی آمریکای مرکزی به آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، روز دوشنبه نشستی بین «اتو پرز مولینا» رئیس جمهور گوآتمالا و «انریکه پنا نیتو» رئیس جمهور مکزیک و اعضای کابینه هر 2 دولت در زمینه اجرای طرح ترویج مهاجرت ایمن و مبارزه با دلالان مهاجرت در شهر «کاتازاجا» در ایالت «چیاپاس» در جنوب مکزیک صورت گرفت.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: در این نشست طرح ارائه شده از سوی رئیس جمهور مکزیک که در رابطه با تسریع برخورد با دلالان مهاجرت و ایجاد شرایط مهاجرت امن و قانونی برای شهروندان آمریکای لاتین بود مورد موافقت رئیس جمهور گوآتمالا قرار گرفت.

به گزارش فارس، دلالان برای انتقال غیرقانونی مهاجران آمریکای مرکزی به ایالات متحده آمریکا از طریق مرزها هزینه 30 هزار دلاری را بر آن‌ها تحمیل می‌کنند و این افراد برای عبور از کارتل‌های مواد مخدر نیز مجبور به پرداخت هزینه‌ای 2 برابری به این سودجویان هستند.

خطر عبور از مرزها به کلاهبرداری محدود نشده و سرقت، قتل و تجاوز جنسی نیز بخشی از خطرات پیش روی مهاجران است.

بر‌اساس اطلاعات منتشر شده در سال گذشته از میان 250 هزار مهاجر بازداشت شده‌ای که به طور غیر‌قانونی به ایالات متحده وارد شده بودند 41 درصد از گوآتمالا، 30 درصد از هندوراس و 19 درصد از ال‌سالوادور بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول