اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

بمب مغناطیسی عامل آتش‎سوزی تانکرهای نفت/گشایش نمایشگاه بهار قرآن در کابل

بمب مغناطیسی عامل آتش‎سوزی تانکرهای نفت، کشته و زخمی شدن 9 غیرنظامی در شمال، کشته و زخمی شدن چهار پلیس، گشایش نمایشگاه بهار قرآن و فیسبوک سبب افزایش اختلاف انتخاباتی، بخشی از رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

بمب مغناطیسی عامل آتش‎سوزی تانکرهای نفت/گشایش نمایشگاه بهار قرآن در کابل

ببه گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک نشست خبری ضمن رد ادعای گروه طالبان مبنی بر حملات موشکی به تانکرهای نفت، گفت: علت اصلی آتش‎سوزی تانکرهای نفت در منطقه «پغمان» در شمال غرب کابل انفجار بمب مغناطیسی بوده است.

صدیقی افزود: در این آتش‎سوزی نزدیک به 300 تانکر منهدم شد و 120 تانکر دیگر از سوی آتش‎نشانان از منطقه خطر دور شده است.

وی افزود، تانکرهای نفت در یک پارکینگ شخصی بزرگ متوقف شده بودند و رانندگان روزانه 200 افغانی به این پارکینگ اجاره پرداخت می کردند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تصریح کرد: این پارکینگ چهار نگهبان داشته که در حال حاضر تحت نظارت پلیس کابل هستند.

شب شنبه تعدادی از تانکرها مربوط به شرکت‌های خصوصی در منطقه پغمان کابل بر اثر انفجار بمب مغناطیسی در آتش‎ سوختند که مسئولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفت.

کشته و زخمی 9 غیرنظامی در شمال افغانستان

«سید سرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان به خبرنگاران گفت: بر ثار اصابت موشک به یک منزل مسکونی در منطقه «علی آباد» این ولایت، پنج کودک کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

حسینی گفت: گروه طالبان یک پاسگاه امنیتی را مورد حمله موشکی قرار دادند که یکی از موشک‌های شلیک شده به منزل مسکونی اصابت کرد.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان کشته شدن پنج کودک و زخمی شدن چهار نفر دیگر از اعضای یک خانواده را محکوم کرد.

در همین حال طالبان ادعا کرده‌اند که منزل مسکونی مربوط یک پلیس بوده که مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

«فیس‌بوک» اختلافات انتخاباتی افغانستان را افزایش داده است

رئیس امنیت ملی افغانستان با تأکید بر اینکه «فیس‌بوک» سبب افزایش اختلافات انتخاباتی شده است، گفت: استفاده از این شبکه اجتماعی نباید به روند وحدت ملی آسیبی وارد کند.

حمله گروهی افراد مسلح به نیروهای ارتش در غرب افغانستان

فرمانده پلیس ولایت هرات در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: ساعتی پیش گروهی از افراد مسلح ناشناس به نیروهای ارتش در ولایت هرات در غرب افغانستان حمله کردند که در نتیجه 2 سرباز افغان زخمی شده است.

گشایش ششمین نمایشگاه «بهار قرآن» در کابل+تصاویر

ششمین نمایشگاه بهار قرآن به همت شورای عالی قرآنی افغانستان و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و حضور تعداد زیادی از فرهنگیان و علمای این کشور امروز در کابل گشایش یافت.

کشته و زخمی شدن 4 پلیس در شمال افغانستان

«میرویس میرزاکوال»، سخنگوی والی «بادغیس» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در نتیجه انفجار مین کنار جاده‎ای در منطقه «قادس» این ولایت یک پلیس کشته و 3 پلیس دیگر زخمی شدند.

میرزاکوال گفت: در این رویداد خودروی حامل پلیس کاملا تخریب شده است.

بازداشت 3 نفر به اتهام تیراندازی به مدرسه دخترانه در هرات

«سمیع الله قطره» فرمانده پلیس ولایت هرات در غرب افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: در نتیجه تیراندازی یک فرد مسلح به سوی مدرسه دخترانه در منطقه شنیدند ولایت هرات یک زن زخمی شده است.

قطره گفت: با شنیدن صدای تیراندازی نیروهای امنیتی افغان به محل اعزام شدند و 3 نفر را بازداشت کرده‌اند اما تحقیقات ادامه دارد.

کشته شدن 18 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‌‎ای اعلام کرد: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های  «لغمان»، «قندهار»، «میدان وردک» و «غور» در 24 ساعت گذشته 18 شبه‏‏‎نظامی طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

در اطلاعیه آمده است: یک حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت فراه نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول