اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همکاری کشورهای آمریکای مرکزی در جلوگیری از قاچاق کودکان به آمریکا

وزرای خارجه کشورهای آمریکای مرکزی در مورد ایجاد بخشی به‌ منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی کودکان این منطقه به آمریکا از طریق مرزهای مکزیک به توافق رسیدند.

همکاری کشورهای آمریکای مرکزی در جلوگیری از قاچاق کودکان به آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، وزرای امور خارجه ال‌سالوادور، گوآتمالا و هندوراس طی نشستی در شهر «سان سالوادور» پایتخت ال‌سالوادور بر سر ایجاد بخشی جهت جلوگیری از مهاجرت غیر‌قانونی کودکان به آمریکا به توافق رسیدند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: طی این نشست «هوگو مارتینز» وزیر امور خارجه ال‌سالوادور، «فرناندو کاررا» وزیر امور خارجه گوآتمالا و «دیانا ولادارس» وزیر امور خارجه هندوراس ضمن بررسی مشکلات 52 هزار کودک مهاجر از کشورهای آمریکای مرکزی، اقدامات دیگری از جمله افزایش مجازات قاچاق انسان و همچنین بهبود شرایط زندگی کودکان در آمریکا را بر عهده این بخش گذاشتند.

این بخش همچنین قادر به ارائه اطلاعاتی در مورد مهاجرت غیر‌قانونی کودکان و نوجوانان به ایالات متحده آمریکا و خطرات پیش روی آن‌ها خواهد بود.

وزرای امور خارجه این کشورها همچنین افزایش اقدامات امنیتی در مرزهای کشور، برخورد قاطعانه با قاچاقچیان انسان و کاهش زمان بازداشت کودکان در مرزهای ایالات متحده آمریکا را در دستور کار این بخش قرار دادند.

بر اساس آمار منتشر شده تعداد کودکانی که به تنهایی از مرزهای مکزیک عبور کرده‌اند درسال 2011 برابر با 6 هزار و 500 نفر بوده که با ادامه این روند در سال 2015 تعداد کودکان مهاجر به 142 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش فارس، هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها اهل آمریکای مرکزی هستند، تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

مهاجران اغلب اوقات هدف حمله باندهای جنایتکار قرار می‌گیرند و معضلاتی چون سرقت، اخاذی، هتک حرمت، آدم‌ربایی و قتل در میان آنها رایج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول