اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خراسان جنوبی:

28 درصد درآمدهایی مالیاتی خراسان جنوبی مربوط به پایه مالیات بر حقوق است

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از مجموع درآمدهای مالیاتی که در استان طی سال گذشته وصول شده 28 درصد مربوط به پایه مالیات بر حقوق بوده است.

28 درصد درآمدهایی مالیاتی خراسان جنوبی مربوط به پایه مالیات بر حقوق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا پاک‌گهر بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: مالیات مشاغل در قانون مالیات مستقیم به سه دسته تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: طلافروش‌ها به طور عمده نسبت به نگهداری دفتر فروش اقدام نکرده بنابراین مالیات آنها به صورت علی‌الراس صادر شده است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان این‌که در اجرای قانون 121 از ابتدای سال 92 برخی از اصناف مانند طلافروش‌ها مکلف به نگهداری صندوق سامانه فروش شده‌اند، افزود: باید تمام خریدها و فروش‌ها در این سامانه ثبت شود که با اظهار تاسف این اقدام از سوی این صنف انجام نشده است.

پاک‌گهر اضافه کرد: اصنافی که مکلف به نگهداری صندوق سامانه فروش هستند اگر این صندوق را خریداری و نصب نکنند از قانون معافیت پایه مالیاتی که در سال گذشته 100 میلیون ریال بوده است، نمی‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تعداد پرونده‌های مودیان اقتصادی در بخش اشخاص حقوقی 5 هزار و 286 فقره و در بخش اشخاص حقیقی 26 هزار و 600 فقره است، متذکر شد: پرونده‌های بخش اشخاص حقیقی شامل مشاغل بند الف، ب و ج ماده 95 است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد پرونده‌ها در مشاغل خودرو 24 هزار و 241 فقره در سطح استان است.

پاک‌گهر متذکر شد: در بخش مالیات بر حقوق تمامی حقوق‌بگیران بخش دولتی و خصوصی در بخش پایه مالیاتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مجموع درآمدهایی مالیاتی که در استان طی سال گذشته وصول شده 28 درصد مربوط به پایه مالیات بر حقوق بوده است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به لحاظ درآمد، خراسان جنوبی از ترکیب تمام مالیات‌های کسب شده در سطح کشور حدود 0.3 درصد را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/69027/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول