اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل درباره وضعیت خطرناک کودکان در عراق و سودان جنوبی هشدار داد

سازمان ملل درباره وضعیت خطرناک کودکان در کشورهای عراق، سودان جنوبی و آفریقای مرکزی که صحنه جنگ و درگیری هستند، هشدار داد.

سازمان ملل درباره وضعیت خطرناک کودکان در عراق و سودان جنوبی هشدار داد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سازمان ملل اعلام کرد که سوریه، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی خطرناک ترین کشورها برای کودکان در سال 2013 بوده اند.

سازمان ملل همچنین درباره وخامت اوضاع در عراق و ادامه سربازگیری کودکان و یا تجاوز جنسی به خردسالان در دیگر مناقشات هشدار داد.

«لیلا زروگی»، نماینده وی‍ژه سازمان ملل در امور کودکان و مناقشه نظامی گفت : اوضاع عراق بسیار خطرناک است و گزارش بسیار نگران کننده‌ای درباره استفاده از کودکان به عنوان سرباز، و سایر موارد نقض شدید حقوق کودکان در مناقشه عراق به دست ما رسیده است.

وی افزود: عراق در معرض فاجعه است در سال 2013 این کشور بیش ‌ترین آمار تلفات انسانی را از سال 2008 داشته است به گونه ای که 248 کودک و بیش‌تر به دست داعش کشته شدند.

زروگی تاکید کرد: گروه تندرویی که در خط اول حملات در عراق قراردارد، ازسال 2011 به خصوص به دلیل حملات خود علیه مدارس، در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل گروه تکفیری بوکوحرام را نیز از جمله طرف های غیردولتی اعلام کرد که با ارتکاب جنایات خود از جمله ربودن بیش از 220 دانش آموز از آوریل گذشته در شمال شرق نیجریه حقوق کودکان را زیر پا می گذارد.

بنا به گزارش لیلا زروگی درگیری‌های قومی سودان جنوبی از دسامبر گذشته تاکنون هم همه پیشرفت های این کشور را از زمان استقلال آن از سودان در سال 2011 نابود کرده است.

وی درباره اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی هم به ادامه سربازگیری کودکان و فرار عاملان جنایات و کشتارها از مجازات اشاره کرد.

گزارش این مقام سازمان ملل حاکی ازموارد نقض حقوق کودکان در23 وضعیت نزاع و بحران در سرتاسر جهان است.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول