اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام آرانی در گفت‌وگو با فارس:

فهم معارف و مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان مورد تأکید است

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مهمترین سفارش در ماه مبارک رمضان در کنار تلاوت و ختم قرآن کریم، فهم معارف و مفاهیم آن است.

فهم معارف و مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان مورد تأکید است

حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی، استاد معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره ویژگی‌های معنوی ماه مبارک رمضان توضیح داد: این ماه وجه تمایزاتی با سایر ماه‌های قمری دارد چرا که قرآن کریم نیز بدان توجه ویژه نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش معنوی ماه مبارک رمضان صرفاً به روزه نیست بلکه به جهت نازل‌شدن قرآن کریم در آن است، اظهار داشت: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ» بنابراین از این آیه نیز بر می‌آید که قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

حجت‌الاسلام متوسل آرانی در ادامه یادآور شد: براساس تفسیر علامه طباطبایی نزول قرآن کریم به دو صورت دفعی و تدریجی بوده است که نزول تدریجی همان نازل شدن قرآن در 23 سال است و نزول دفعی نیز نازل شدن در شب‌های قدر.

وی با اشاره به اینکه نقطه تمرکز شیعه و سنی اصل قرآن کریم است اما در برخی مسائل درباره نزول آیات و قرآن اختلافاتی وجود دارد، اظهار داشت: بنابراین قرآن کریم اصل وحدت شیعه و سنی است و این قرآن باید محور زندگی مردم قرار بگیرد تا اختلافات از بین رفته و همه با تمسک به قرآن کریم مشکلات را رفع کنند.

حجت‌الاسلام متوسل آرانی درباره اهمیت تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: سفارش قرآن در این ماه بسیار تأکید شده است به ویژه ختم قرآن کریم بسیار با اهمیت و از جایگاه بس رفیع برخوردار است، در نهایت فهم معارف و مفاهیم قرآن کریم در کنار تلاوت و ختم آن برای مؤمنان بسیار توصیه شده است.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول