اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از آمریکا و سازمان ملل

فرستاده آلمان هم برای میانجی‎گری در انتخابات وارد کابل شد

فرستاده ویژه آلمان در امور افغانستان پس از نمایندگان سازمان ملل و آمریکا در امور افغانستان برای حل اختلافات انتخاباتی وارد کابل شد.

فرستاده آلمان هم برای میانجی‎گری در انتخابات وارد کابل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از رسانه‎ها، فرستاده ویژه آلمان در امور افغانستان امروز (دوشنبه) برای حل اختلافات انتخابات ریاست جمهوری این کشور وارد کابل شد.

بر اساس گزارش‎ها این مقام آلمانی از سوی وزارت امور خارجه آن کشور وارد افغانستان شده و قرار است با رئیس جمهور، رؤسای کمیسیون‎های انتخاباتی و کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان دیدار کند.

این سفر فرستاده ویژه آلمان به کابل در حالی است که اختلافات انتخاباتی میان 2 کاندیدای ریاست جمهوری این کشور اوج گرفته و یکی از این کاندیداها تمام روابط خود با کمیسیون‎های انتخاباتی را قطع کرده است.

مقامات کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان اعلام کرده‎اند که روند شمارش آرا و نتایج انتخاباتی بدون حضور ناظرین یک کاندبدا نیز بر اساس تقویم انتخاباتی این کشور اعلام خواهد شد.

با این حال، نهادهای انتخاباتی افغانستان اعلام کرده‎اند اگر کمیسیون مستقل انتخابات این کشور نتایج انتخابات را بدون حضور ناظرین تیم یک کاندیدا اعلام کند، مشروعیت نخواهد داشت.

قرار است، نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 11 تیرماه اعلام شود. چندی پیش نمایندگان سازمان ملل متحد و آمریکا برای حل اختلافات انتخاباتی وارد کابل شدند.

با آنکه چند روز از حضور نمایندگان آمریکا و سازمان ملل برای حل اختلافات انتخاباتی می‎گذرد، اما تاکنون موفقیتی در این راستا به دست نیامده است.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان در آخرین اظهارات خود گفته است آمریکا و غرب در 13 سال گذشته با نیت صادقانه در افغانستان عمل نکرده و سبب افزایش نگرانی و کشتار افغان‎ها شده‎اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول