اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا از روسیه خواست سفیر جدید این کشور در مسکو را بپذیرد

آمریکا از مقامات روسیه خواست که با حضور سفیر جدید این کشور در مسکو موافقت کند.

آمریکا از روسیه خواست سفیر جدید این کشور در مسکو را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، وزارت امور خارجه آمریکا نه تنها نامزد مورد نظر خود برای پست ریاست نمایندگی دیپلماتیک این کشور در مسکو را تعیین کرده، بلکه درخواست رسمی به مسکو فرستاده و از دولت فدراسیون روسیه خواسته است تا موافقت خویش با حضور «جان تفت» در مسکو که تابستان سال گذشته دوره سفیری خود در کی‌یف را به پایان رسانده را اعلام کند.

مقامات واشنگتن ابراز امیدواری کرده‌اند که برغم اختلافاتی که بین روسیه و آمریکا در رابطه با بحران اوکراین وجود دارد، مسکو از «جان تفت» بعنوان سفیر جدید این کشور در روسیه حمایت کند.

«مایکل مک‌فول» سفیر سابق آمریکا در روسیه در ماه فوریه گذشته و قبل از پایان دوره ماموریت 4 ساله خویش، مسکو را به گفته خودش «به دلایل خانوادگی» ترک کرد.

منابع آگاه در کاخ سفید پیش از این فاش کرده بودند که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، جان تفت را برای جایگزینی مک‌فول در نظر گرفته است. تفت تا قبل از این (از سال 2009 الی 2013) سفیر آمریکا در اوکراین بود، پیش از آن (بین سالهای 2000 الی 2003) سفیر آمریکا در لیتوانی، در سالهای 2005 الی 2009 در گرجستان و طی سالهای 1996 الی 1999 نیز معاون سفیر آمریکا در روسیه بود. 

بر اساس اطلاعات این روزنامه، به احتمال زیاد مقامات مسکو با این مسئله موافقت خواهند کرد. هرچند تایید نامزدی تفت در کنگره آمریکا ممکن است به دلیل درگیری‌های بین حزبی و اختلافات موجود بین کنگره و کاخ سفید، با مشکلاتی مواجه شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول