اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض شدید مسکو به حمله خمپاره‌ای ارتش اوکراین به مناطق مرزی روسیه

وزارت امور خارجه روسیه حمله خمپاره‌ای روز شنبه به یک مرکز مرزبانی این کشور از سوی نظامیان اوکراینی را بشدت محکوم و خواستار توقف این اقدامات تحریک آمیز شد که نقض آشکار اصول بین الملل است.

اعتراض شدید مسکو به حمله خمپاره‌ای ارتش اوکراین به مناطق مرزی روسیه

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، وزارت امور خارجه روسیه با شدیدترین لحن حمله خمپاره‌ای به مناطق مرزی این کشور از سوی نظامیان اوکراینی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در این  رابطه آمده است: «روز شنبه نیروهای نظامی اوکراینی به یک مرکز مرزبانی در استان راستوفسک در خاک روسیه خمپاره شلیک کردند که در نتیجه آن خسارات جدی به یک پست گمرک در این نقطه مرزی وارد شد. آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی شده، این واقعیت است که این حادثه در نزدیکی محل اقامت موقت پناهندگان اوکراینی رخ داده است. علاوه بر این چند خمپاره هم به نزدیکی مناطق مسکونی اصابت کرده که می‌توانست حتی قربانیانی برجای بگذارد که خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد.»

وزارت خارجه تاکید کرده است که مقامات مسکو بشدت نسبت به تکرار چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی نیروهای نظامی اوکراینی اعتراض می‌کنند که بطور واضح نقض آشکار اصول بین المللی و تجاوز به خاک فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

همانطور که رسانه‌های گروهی شب گذشته اعلام کردند، 3 موشک خمپاره اوکراینی به چند نقطه از استان راستوفسک در خاک روسیه اصابت کرد که در نتیجه به یک مرکز چند منظوره مرزبانی خسارات جدی وارد کرد. این حملات خسارات جانی در پی نداشت و مامورین مرزبانی بعد از چند ساعت به کار خود برای پذیرش پناهندگان اوکراینی ادامه دادند.

لازم به ذکر است که جمعه شب زمان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای در مناطق دونتسک و لوهانسک به پایان رسید و «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین این آتش‌بس را به مدت 72 ساعت دیگر (یعنی تا شب دوشنبه) تمدید کرد. نیروهای مسلح مردمی استقلال طلب نیز روز جمعه بعد از آگاه شدن از برنامه‌های صلح آمیز رئیس جمهوری اوکراین اعلام کردند که با ادامه طرح آتش‌بس موافق هستند. البته این در حالی است که هر دو طرف یکدیگر را به نقض مکرر اصول آتش‌بس متهم کرده و تیراندازی و درگیری در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول