اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال روسیه از آزادی ناظرین اروپایی در اوکراین

وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد آزادی ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا که در نتیجه تماس‌های رهبر کلیسای ارتدکس روسیه با مقامات جمهوری خودخوانده دونتسک تحقق یافته، به برقراری ثبات در اوکراین کمک کند.

استقبال روسیه از آزادی ناظرین اروپایی در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه امروز،  یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو از آزادسازی ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین که یکی از اعضای این تیم ناظران هم یک تبعه روس (سرگئی سیدوروا) بود، کاملا استقبال می‌کنند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا شب گذشته آزادی 4 تن دیگر از ناظرین خود در شرق اوکراین را مورد تایید قرار داد. گروه ناظرین این سازمان شامل اتباعی از آلمان، هلند، روسیه و اسپانیا بودند که بر اساس گزارش این سازمان همگی در سلامت کامل هستند. شمار ناظران ربوده شده 8 نفر بود که 4 نفر از آنها پیش از این آزاد شده بودند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که این اقدام  نتیجه تلاش شخص «پاتریاک کریل» رهبر کلیسای ارتدوکس مسکو و سراسر روسیه است که با تماس‌های شخصی خود با مقامات جمهوری خودخوانده مردمی دونتسک، شرایط آزادی این افراد را فراهم ساخت.

در این بیانیه آمده است: «مقامات مسکو امیدوارند که این مسئله  شرایط لازم برای ادامه روند ماموریت سازمان امنیت و همکای اروپا با هدف نظارت و کنترل اوضاع در شرق اوکراین تا برقراری ثبات در این منطقه را فراهم کرده باشد و همچنین به تحقق «نقشه راه» این سازمان برای حل و فصل بحران داخلی اوکراین کمک کند.»

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول