اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون انتخابات افغانستان:

نتایج ابتدایی انتخابات در زمان مقرر اعلام خواهد شد

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از آمادگی کامل این کمیسیون برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات در زمان معین آن خبر داد.

نتایج ابتدایی انتخابات در زمان مقرر اعلام خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نورمحمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (شنبه 7 تیر) در یک نشست خبری گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان آمادگی کامل  دارد تا نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در زمان معین آن (یازدهم تیرماه) اعلام کند.

نور افزود: از مجموع 296 مرکز رای گیری که قرار بود بازشماری شود، آرای 226 مرکز شمارش شده است و مابقی آن بزودی بازشماری خواهد شد.

وی افزود که تمام شرایط «عبدالله عبدالله» برای بازگشت به روند انتخابات عملی شده و از این کاندیدای معترض خواست که هرچه زودتر به این روند بپیوندد.

در همین حال، کمیسیون شکایات انتخاباتی از بررسی‏‌ها در مورد مکالمات صوتی که از سوی «تیم اصلاحات و همگرایی» منتشر شده خبر داده و از این تیم ‎خواست که یک نسخه از این فایل را به صورت رسمی در اختیار آنان قرار دهد.

نور در پایان تصریح کرد: انتخابات مجددا برگزار نخواهد شد.

این درحالی ‎است که روز گذشته «محمد محقق» معاون تیم اصلاحات و همگرایی در گردهمایی که در شهر کابل برگزار شده بود، درخواست کرد، در مناطق که تقلب انجام شده مجددا انتخابات برگزار گردد.

طبق تقویم انتخابات افغانستان قرار است در 11 تیرماه، نتایج ابتدایی و در 31 همین ماه نتایج نهایی دور دوم ریاست جمهوری این کشور اعلام گردد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول