اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان روسیه به درخواست پوتین مجوز استفاده از قوای نظامی در اوکراین را لغو کرد

پارلمان روسیه به درخواست پوتین مجوز استفاده از قوای نظامی در اوکراین را لغو کرد.

پارلمان روسیه به درخواست پوتین مجوز استفاده از قوای نظامی در اوکراین را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، شورای فدراسیون (سنای) روسیه تصمیم اول ماه مارس (اواخر اسفند ماه سال گذشته) خود مبنی بر قائل شدن این حق برای رئیس جمهوری این کشور به منظور استفاده از نیروهای نظامی روسیه در خاک اوکراین را لغو کرد. 153 سناتور از این تصمیم حمایت کردند و تنها یک نفر با این مسئله مخالفت کرد. این تصمیم شورای فدراسیون از همین امروز قابلیت اجرایی دارد.

صبح امروز کمیته‌های دفاع و امنیت، امور بین الملل و دفاع از قانون اساسی شورای فدراسیون در نشستی مشترک درخواست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در این خصوص را بررسی کرده و موافقت خویش را با این اقدام اعلام کرده بودند.

پوتین روز گذشته با هدف عادی سازی اوضاع و کمک به حل و فصل بحران در اوکراین به شورای فدراسیون روسیه پیشنهاد نمود تا تصمیم ماه مارس خود در خصوص مجاز دانستن استفاده از نیروهای نظامی این کشور در خاک اوکراین را لغو کند.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین بلافاصله در واکنش به این مسئله ضمن استقبال از این تصمیم، اعلام کرد که این اقدام رئیس‌جمهوری روسیه نخستین گام عملی مسکو بعد از اعلام حمایت ولادیمیر پوتین از طرح صلح برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول