اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: آمریکا هر کاری برای شکست طرح خط لوله «جریان جنوبی» انجام می‌دهد

رئیس‌ جمهوری روسیه در اتریش تاکید کرد آمریکا در صدد دست‌یابی به بازار انرژی اروپاست و از هیچ تلاشی برای شکست طرح ایجاد خط لوله گاز «جریان جنوبی» کوتاهی نخواهد کرد.

پوتین: آمریکا هر کاری برای شکست طرح خط لوله «جریان جنوبی» انجام می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات خود با «هاینس فیشر» رئیس جمهوری اتریش اعلام کرد که آمریکا به هر کاری دست خواهد زد تا مانع از تحقق طرح ساخت خط لوله گاز «جریان جنوبی» شود و چنین مبارزه رقابتی عادی است.

پوتین گفت: «آمریکا رقیب ما است و چنین رقابتی در عرصه رقابت انرژی امری عادی است و از ده‌ها سال قبل ادامه دارد. در جریان این رقابت حتی از ابزار سیاسی هم استفاده می‌شود.»

وی یادآور شد که در سال 1962 آمریکا با ساخت خط لوله گاز توسط اتحاد جماهیر شوروی به اتریش، در چارچوب طرحی به نام «گاز در ازای خط لوله» مخالفت کرد. اکنون هم آمریکا قصد دارد با مخالفت با طرح خط لوله گاز «جریان جنوبی» و مطرح کردن وابسته شدن کشورهای اروپایی به گاز روسیه، در واقع بازار انرژی کشورهای اروپایی را از آن خود کند.

رئیس‌جمهوری روسیه در عین حال خط لوله گاز «جریان جنوبی» را دارای اهمیت راهبردی برای کاهش پایدار قیمت گاز در قاره اروپا دانسته و امضای توافقنامه دوجانبه روسیه-اتریش را گامی مهمی در راستای تحقق این طرح ارزیابی کرد.

پوتین یادآور شد که در جریان سفر وی به وین شرکت گازپروم روسیه و شرکت «ОМV» اتریش توافقنامه مربوط به سرمایه گذاری مشترک برای تاسیس یک شرکت روسی-اتریشی برای فعالیت در زمینه ساخت این خط لوله را امضاء کردند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول