اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حشتمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن مطرح کرد

ضرورت افزایش بخش‌های عترت و بازارچه فروش کالا در نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جا دارد نمایشگاه قرآن را با افزودن موضوع عترت و بازارچه فروش اقلام ضروری مردم مانند پوشاک و مواد غذایی تکمیل کنیم.

ضرورت افزایش بخش‌های عترت و بازارچه فروش کالا در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا حشتمی معاون قرآن و عترت این وزارتخانه و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم حشمتی با اشاره به ضرورت تبدیل نمایشگاه قرآن به جشنی بزرگ گفت: آخرین روزهای شعبان را سپری می‌کنیم و به انتظار ضیافت الهی نشسته‌ایم و امیدواریم این ایام را با برگزاری نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم به جشنی بزرگ تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ابتدا دو قسمت محتوایی و اجرایی را در نمایشگاه قرآن برنامه‌ریزی کردیم، خاطرنشان کرد: در بخش محتوایی 15 کمیته مسئول برنامه‌ریزی شدند و در بخش اجرایی نیز مسئولان شهرداری و باغ‌موزه دفاع مقدس به ما پیوستند و بخش عمده‌ای از برنامه‌های نمایشگاه قرآن را ساماندهی کردند. همچنین وقتی نام قرآن و اهل بیت (ع) می‌آید همه افراد با خلوص نیت به فعالیت می‌پردازند که این امر سبب گسترش فعالیت های قرآنی می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امسال وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان میراث فرهنگی، کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه نمایشگاه‌ها، سازمان جهاد دانشگاهی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآنی و سایر نهادها کمک کردند تا مقدمات این ضیافت الهی آماده شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با حضور مردم در این مکان مقدس شاهد برپایی جشن بزرگ قرآنی باشیم، افزود: در نمایشگاه امسال دو بازارچه نشر قرآنی و رسانه‌های دیجیتال در نظر گرفته شده است که به امر فروش می‌پردازد و سایر غرفه‌ها نیز بازگوکننده جلوهای قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام حشتمی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عترت و بازارچه رمضان از نواقص این نمایشگاه است، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن کشورمان در جهان اسلام منحصربه‌فرد است اما جا دارد این نمایشگاه را با برپایی نمایشگاه عترت و بازارچه فروش اقلام ضروری مردم مانند پوشاک و مواد غذایی تکمیل کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری 99 نشست علمی در نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه امسال نشست‌های متنوعی با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود که هر کدام از این نشست‌ها می‌تواند راهکاری برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی کشور ارائه دهد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن به مدت 20روز پذیرای مردم قرآن دوست کشورمان است، اظهار داشت: تمامی تدارکات برای سهولت حمل و نقل بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که در این راستا به مردم توصیه می‌کنیم در ساعات بازدید از نمایشگاه از وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو استفاده کنند تا شاهد مشکلاتی در رفت و آمد نباشند.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول