اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست لیبی از تونس برای استرداد 20 تن از مقامات امنیتی رژیم قذافی

لیبی از مقامات تونس خواست بیست تن از مقامات امنیتی رژیم قذافی را که در سرکوب قیام سال 2011 لیبیایی‌ها مشارکت داشته و اکنون به دنبال برهم زدن ثبات لیبی هستند، تحویل طرابلس بدهد.

درخواست لیبی از تونس برای استرداد 20 تن از مقامات امنیتی رژیم قذافی

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، هفته گذشته نشست امنیتی بلندپایه‌ای بین رهبران تونسی و لیبی از جمله «لطفی بن جدو»، وزیر کشور تونس برای بررسی اوضاع امنیتی مشترک برگزار شد.

در این نشست دو طرف به بررسی مشکلات مشترک از جمله اوضاع در مرزهای دو کشور، راه‌های مبارزه با قاچاق سلاح، انتقال سلاح و نفوذ تروریست ها و افراد تحت تعقیب پرداختند.

از جمله مسائل مورد اهمیت در این نشست، درخواست لیبی برای تحویل 20 تن از مقامات امنیتی رژیم قذافی بود که از زمان سرنگونی این رژیم در تونس به سر می برند.

پایگاه خبری لیبیا المستقبل اعلام کرد: طرف لیبیایی فهرستی از افراد تحت تعقیبی را به مقامات تونسی تحویل دادند که همچنان در حال فعالیت برای برهم زدن اوضاع لیبی هستند.

این فهرست اسامی 20 تن از شخصیت‌های رژیم معدوم قذافی را شامل می‌شود که بیش‌تر آنها فرماندهان امنیتی و افسران مظنون به مشارکت در قلع و قمع تظاهرات مردمی در قیام 17 فوریه 2011 در لیبی هستند و اکنون در شهرهایی از تونس از جمله پایتخت، الحمامات، جربه، جرجیس و صفاقس به سر می برند.

بنا به اعلام این مبنع طرف تونسی هم به درخواست لیبی پاسخ مثبت داده و انتظار می رود که طی روزهای اتی اقدامات قضایی و قانونی برای تحویل این شخصیت های سابق رژیم قذافی به طرابلس آغاز شود.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول