اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان:

91 درصد نتایج انتخابات افغانستان ارزیابی و ثبت شده است

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ارزیابی و ثبت 91 درصد نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد و اعلام کرد که این روند همچنان ادامه دارد.

91 درصد نتایج انتخابات افغانستان ارزیابی و ثبت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به جمع‎آوری مواد انتخاباتی از ولایت‎های این کشور اظهار داشت که 91 درصد نتایج انتخابات افغانستان تاکنون ارزیابی و در بانک اطلاعات این کمیسیون ثبت شده است.

نورستانی افزود که این مواد انتخاباتی از اکثر ولایت‎های افغانستان جمع‎آوری و هم‎اکنون در بانک اطلاعات این کمیسیون ثبت شده است.

وی گفت که تاکنون برگه‎های نتایج از 33 ولایت به کابل رسیده و 91.5 درصد نتایج نیز ثبت شده است.

به گفته رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، 248 محل در سراسر این کشور بازرسی و 57 محل رای‌گیری شمارش مجدد خواهد شد.

نورستانی در این نشست خبری به بی‎طرفی کمیسیون انتخابات افغانستان تأکید کرد و گفت که این کمیسیون به نفع هیچ یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری فعالیت نکرده و استقلال خود را حفظ کرده است.

با این حال، «ضیاء‎الحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در این نشست حضور یافت و به دلیل اتهامات وارد شده مبنی بر دست داشتن در تقلب‎های انتخاباتی از سمت خود کناره‎گیری کرد.

امرخیل افزود که بدون هیچ‎گونه فشار از سمت خود کنار رفته و کناره‎گیری خود را سبب افزایش اعتماد ملت به این کمیسیون و روند انتخابات اعلام کرد.

بااین حال، «احمد یوسف نورستانی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری امروز گفت که استعفای امرخیل ارتباطی به انتشار نوار صوتی ندارد.

نورستانی افزود که نوار صوتی به استعفای امرخیل ارتباطی ندارد و او به خواست خود و به خاطر نجات روند انتخابات این تصمیم را گرفته است.

این در حالی است که رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از سوی تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری این کشور متهم به انجام تقلب‎های گسترده در  دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول