اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: روسیه درباره دلایل تقویت حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین توضیح دهد

وزارت امور خارجه اوکراین رسما از دولت روسیه خواست تا در مورد علت تقویت نیروهای نظامی این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین توضیح بدهد.

کی‌یف: روسیه درباره دلایل تقویت حضور نظامی خود در مرزهای اوکراین توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه اوکراین امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از روسیه خواست در رابطه با «تقویت نیروهای نظامی این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین» توضیح بدهد.

در این بیانیه آمده است: «دولت اوکراین از طریق کانال سازمان امنیت و همکاری اروپا از فدراسیون روسیه خواسته است تا بطور رسمی در این رابطه توضیح بدهد که هدف از استقرار تعداد زیادی نیروی نظامی و تجهیزات این کشور در نزدیکی مرز اوکراین چیست.»

وزارت خارجه اوکراین تاکید کرده است که چنین اقدامات تحریک آمیزی با اهداف اعلام نشده، هیچ کمکی به عادی سازی وضعیت در مناطق شرقی اوکراین و تحقق طرح صلح «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین برای حل و فصل مشکلات کنونی نخواهد کرد.

لازم به یادآوری است که وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته است تا بار دیگر گروه‌های مستقر ارتش در مناطق «راستوفسک» و «بلگرادسک» در نواحی همجوار با مرز اوکراین را تقویت کند.

یک مقام آگاه در ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: حمله به سفارت روسیه در پایتخت اوکراین، عدم اجرای وعده رئیس‌جمهوری اوکراین در خصوص برقراری آتش‌بس و اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان اوکراینی در مناطق مرزی، باعث شده تا مقامات وزارت دفاع تصمیم به تقویت امنیت در خطوط مرزی با این کشور بگیرند.»

تعداد دقیق نیروهای نظامی روسی که قرار است در مرز اوکراین مستقر شوند، ذکر نشده است، ولی انتظار می‌رود که تعداد این نیروها به چندین هزار نفر برسد.

این تصمیم در جریان نشست غیرعلنی روز چهارشنبه «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه با نمایندگان دومای دولتی روسیه اتخاذ شده است.  شایگو در این نشست اعلام کرد که ارتش روسیه آمادگی کامل دارد تا در صورت هر نوع تحولی در اوضاع اوکراین، از خود واکنش مناسب و به موقع نشان دهد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول