اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته شدن 3 نظامی آمریکایی/کشته و زخمی شدن 47 شبه‎نظامی طالبان/فیلتر‌ینگ فیسبوک/تاخیر در اعلام نتایج انتخابات

کشته شدن 2 قطع کننده انگشت رای‌دهندگان، کشته شدن 3 نظامی آمریکایی، کشته و زخمی شدن 47 شبه‎نظامی طالبان، فیلتر شدن فیس‌بوک و تاخیر در اعلام نتایج مقدماتی انتخابات، بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته شدن 3 نظامی آمریکایی/کشته و زخمی شدن 47 شبه‎نظامی طالبان/فیلتر‌ینگ فیسبوک/تاخیر در اعلام نتایج انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که 2 نفر به نام‎های «ملا رئوف» و «ملا متین» که در بریدن انگشت‎ رای‌دهندگان دست داشتند در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «کشک کهنه» ولایت «هرات» کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، این افراد در بریدن انگشت‎های 11 نفر از رای‌دهندگان که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت کرده بودند، دست داشتند.

این در حالی است که «ملا شیرآغا» یکی از فرماندهان شبه‎نظامیان طالبان همراه با یک نفر از همکارانش که در بریدن انگشت‎های رای دهندگان دست داشتند در 26 خرداد در منطقه «رباط سنگی» این ولایت کشته شدند.

کشته و زخمی شدن 47 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «میدان وردک»، «لوگر»، «بادغیس» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته، نوزده شبه‎نظامی طالبان کشته، پنج نفر زخمی و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه‎، یک حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک وسنگین از منطقه «لجکی» ولایت هلمند نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

از سوی دیگر«عبدالاحد چوپان» سخنگوی پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان از کشته شدن 10 شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن 13 نفر دیگر در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «نهرسراج» این ولایت خبر داد.

در همین حال مقامات امنیتی در ولایت «لوگر» نیز از کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان همراه با چهار نفر دیگر در منطقه «پل علم» این ولایت خبر دادند.

«فیس‌بوک» در افغانستان فیلتر می‌شود

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با انتقاد از دامن ‌زدن به مسائل قومی و نژادی در فیس‌بوک هشدار داد این شبکه اجتماعی را فیلتر می‌کند.

کشته شدن 3 نظامی آمریکایی در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی آیساف امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از کشته شدن 3 سرباز خود در جنوب افغانستان خبر داد.

براساس این اطلاعیه، 3 سرباز آیساف بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در جنوب افغانستان کشته شدند.

تاخیر در اعلام نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، ساعتی پیش در نشستی خبری در کابل با اشاره به وجود اختلافات انتخاباتی این کشور، اظهار داشت: با هدف اعتمادسازی، اعلام نتایج مقدماتی دور دوم انتخابات افغانستان به تأخیر افتاد.

کشته و زخمی 3 غیرنظامی در غرب افغانستان

«عیسی» فرمانده پلیس منطقه «شیندند» ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در این منطقه 3 نفر کشته شدند.

به گفته عیسی، این رویداد زمانی بوقوع پیوست که خودروی حامل غیرنظامیان با مین کنار جاده‎ای برخورد کرد.

سانحه رانندگی جان 5 نفر را در شمال افغانستان گرفت

«سرحدی زواک» سخنگوی والی ولایت «لغمان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‏‎ها اظهار داشت که بر اثر برخورد 2 خودرو در بزرگراه «کابل-جلال آباد» پنج نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته زواک، این رویداد ناشی از سرعت زیاد و بی‌احتیاطی رانندگان 2 خودرو بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول