اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمد‌زاده خبر داد

آغاز طرح «قرآن کتاب زندگی» از امروز/ پخش ۲۰ هزار دقیقه تلاوت از رادیو قرآن در ماه رمضان

مدیر رادیو قرآن در نشست خبری از آغاز طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» و پخش ۲۰ هزار دقیقه تلاوت در ایام ماه مبارک رمضان از این شبکه رادیویی خبر داد.

آغاز طرح «قرآن کتاب زندگی» از امروز/ پخش ۲۰ هزار دقیقه تلاوت از رادیو قرآن در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری تشریح برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان و طرح فراگیر این شبکه رادیویی صبح امروز شنبه 31 خرداد‌ماه 1393 با حضور «محمدحسین محمدزاده» مدیر رادیو قرآن برگزار شد.

محمدزاده با اشاره به برگزاری چهاردهمین سال اجرای طرح فراگیر تابستانی این شبکه رادیویی گفت: امسال چهاردهمین طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» را به جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنیم.

طرح فراگیر رادیو قرآن با محوریت سوره «لقمان»

وی با اشاره به محوریت سوره مبارکه «لقمان» در این طرح گفت: هر سال طرح فراگیر رادیو قرآن با محوریت یک سوره و یا بخشی از قرآن برگزار می‌شود که امسال سوره مبارکه «لقمان» محور طرح فراگیر رادیو قرآن است که از امروز آغاز و تا دو ماه ادامه دارد. همچنین در ایام ماه مبارک رمضان هم همراه مخاطبان است.

وی با بیان ویژگی‌های این طرح فراگیر گفت: سازمان دار‌القرآن، مساجد و بقاء متبرکه در این دوره از طرح همکاری دارند و فراخوان طرح به صورت روزنامه دیواری برای همه این نهادها ارسال شده است.

مشارکت همه شبکه‌های رادیویی در طرح قرآن کتاب زندگی

محمدزاده از مشارکت همه مجموعه‌های معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران در این طرح خبر داد و گفت: در چهاردهمین طرح فراگیر رادیو قرآن همه شبکه‌های سراسری رادیویی به همراه شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه آموزش مشارکت دارند.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به تهیه بیش از 15 هزار دقیقه برنامه در طرح قرآن کتاب زندگی گفت: در این طرح مجموعاً 620 برنامه به مدت 15 هزار و 20 دقیقه تهیه شده که در حوزه‌هایی مانند تفسیر، فرهنگ و اندیشه، سخنرانی، نمایش، کودک و نوجوان و تلاوت عرضه می‌شود.

مدیر رادیو قرآن از تدارک این شبکه رادیویی برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: کار برنامه‌ریزی پخش برنامه‌های ترتیل همه شبکه‌های رادیویی به عهده رادیو قرآن گذاشته شده و به جز برنامه‌های این شبکه برنامه‌های ترتیل‌خوانی از همه شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

پخش 4 ترتیل‌خوانی توسط رادیو قرآن در ماه رضان

وی با اشاره به 4 پخش ترتیل در ایام ماه مبارک رمضان گفت: شبکه رادیویی قرآن روزانه با پخش 4 برنامه تلاوت ترتیل همراه عموم مردم قرآن دوست است که به شرح ذیل است:

ساعت 5 بامداد پخش تلاوت ترتیل استاد پرهیزکار در 15 روز اول ماه مبارک و پخش تلاوت ترتیل عکاشه در 15 روز دوم

ساعت 11:30 پخش ترتیل «محمدحسین سبزعلی» در 15 روز اول و ترتیل «محمدحسین سعیدیان» در 15 روز دوم.

ساعت 19 پخش ترتیل «حسین منصور» 15 روز اول و «احمد رزیقی» 15 روز دوم.

ساعت 24 پخش ترتیل «خلیل الحصری» به همراه ترجمه مرحوم «قادر پناه».

تهیه 28 هزار دقیقه برنامه برای ماه مبارک رمضان

وی در خصوص سایر برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان گفت: این شبکه رادیویی با تهیه حدود 500 برنامه به مدت بیش از 28 هزار دقیقه تدارک گسترده‌ای برای ماه مبارک رمضان دیده که در طی این ایام پخش می‌شود.

همچنین 50 درصد برنامه‌های ما در ماه رمضان اختصاص به تلاوت دارد که این امر به خواست مخاطبان رادیو قرآن صورت گرفته است.

پخش 20 هزار دقیقه تلاوت در ماه رمضان از رادیو قرآن

وی از پخش تلاوت‌های قاریان بزرگ ایرانی و مصری در ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: در طول ایام ماه مبارک رمضان حدود 20 هزار دقیقه تلاوت تدارک دیده شده که 43 درصد ایرانی و 57 درصد مصری است.

محمدزاده از پخش برنامه سحرگاهی این شبکه رادیویی از ساعت 3 بامداد خبر داد و گفت: برنامه سحرگاهی «حدیث آرزومندی» هر شب از ساعت 3 تا 5 بامداد برای روزه‌داران پخش می‌شود. همچنین برنامه ویژه افطار از ساعت 20 لغایت 21 پخش خواهد شد.

وی از پخش ویژه برنامه «قدر قرآن» در شب‌های قدر خبر داد و گفت: در ایام لیالی قدر برنامه «قدر قرآن» تقدیم حضور شنوندگان رادیو قرآن می‌شود.

همچنین امسال با برنامه سخنرانی آیت‌الله شجاعی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم.

پخش زنده سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی

محمدزاده از پخش زنده سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در طول ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما پخش زنده سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی بعد از نماز ظهر و پخش سخنرانی تفسیری آیت‌الله مظاهری در ساعت 22:30 است.

ارتباط زنده با نمایشگاه قرآن

مدیر رادیو قرآن با اشاره به ارتباط زنده این شبکه رادیویی با نمایشگاه قرآن گفت: هر شب برنامه «شهر قرآن» از ساعت 21 تا 23 به صورت زنده از نمایشگاه قرآن پخش می‌شود.

پخش ثابت تلاوت‌های قاریان ایرانی و مصری از رادیو تلاوت

وی در خصوص برنامه‌های رادیو تلاوت در ماه رمضان گفت: امسال برای این شبکه رادیویی برنامه پخش روزانه تلاوت 6 قاری مصری شامل «مصطفی اسماعیل»، «محمود علی البناء»، «کامل یوسف»، «منشاوی»، «شحات انور» و «عبدالباسط» تدارک دیده شده که تلاوت 11 قاری مصری دیگر به صورت یک روز در میان از رادیو تلاوت پخش می‌شود. همچنین این برنامه‌ها از نیمه ماه مبارک رمضان از رادیو تلاوت پخش خواهد شد و بعد از ماه مبارک هم ادامه دارد.

وی از پخش تلاوت 28 قاری ایرانی از رادیو تلاوت خبر داد و گفت: در ادامه برنامه پخش تلاوت ثابت از رادیو تلاوت روزهای زوج تلاوت 7 قاری، روزهای فرد تلاوت7 قاری دیگر و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تلاوت 14 قاری ایرانی پخش می‌شود و در مجموع تلاوت 28 قاری ایرانی ساماندهی شده که به صورت ثابت در کنار تلاوت 17 قاری مصری از رادیو تلاوت پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول