اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

نقش «کرزی» در پایان نگرانی‎های انتخاباتی تعیین‌کننده است

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به نگرانی‌های موجود از افزایش بحران ناشی از انتخابات این کشور اظهار داشت: نقش رئیس‌جمهور افغانستان در پایان نگرانی‎ها و تداوم ثبات در این کشور تعیین‌کننده است.

نقش «کرزی» در پایان نگرانی‎های انتخاباتی تعیین‌کننده است

«غلام‎حسین ناصری»، عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به نگرانی‎های موجود از افزایش بحران ناشی از انتخابات این کشور گفت: نقش رئیس جمهور در پایان نگرانی‎های ناشی از انتخابات و تداوم ثبات در این کشور تعیین کننده است.

ناصری افزود: «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در شرایط کنونی این کشور می‎تواند به عنوان یکی از چهره‎های بارز و برجسته‎ای سیاسی در امور انتخابات مداخله کرده و اعتماد لازم را میان مدیران کمیسیون‎های انتخاباتی، کاندیداهای ریاست جمهوری و مردم ایجاد کند.

به اعتقاد وی، نقش رئیس جمهور افغانستان در ایجاد حس رضایت در کاندیداهای ریاست جمهوری نسبت به نتایج انتخابات و پذیرفتن نتایج واقعی و حقیقی انتخابات از سوی تیم‎های انتخاباتی بسیار مؤثر بوده و بر  تداوم ثبات در این کشور نقش برجسته‎ای دارد.

این عضو پارلمان افغانستان تأکید کرد: کناره‎گیری حامد کرزی در شرایط کنونی که بحران رو به افزایش است، می‎تواند در سرنوشت ملت و دولت افغانستان تأثیر منفی بر جای گذاشته، ثبات را برهم زده و بحران‎های تازه‎ای را ایجاد کند.

ناصری از رئیس جمهور افغانستان خواست: برای تداوم مردم‎سالاری در مدیریت این کشور نقش فعال داشته و زمینه یکدیگرپذیری را میان کاندیداها ایجاد کند.

وی تصریح کرد: حامد کرزی برای پایان نگرانی‎های موجود باید بر شفافیت کمیسیون‎های انتخاباتی تأکید کرده و نگذارد برخی مدیران این کمیسیون‎ها آرای ملت را به بازی گیرند.

به اعتقاد وی، علاوه بر رئیس جمهور افغانستان، کمیسیون‎های انتخاباتی، تیم‎های کاندیداها و ملت افغانستان نیز در تعیین سرنوشت و ادامه نظام مردم‎سالاری نقش برجسته‌ای دارند.

ناصری تأکید کرد: کمیسیون‎های انتخاباتی باید با ایجاد شفافیت در روند‎کاری خود در تمام مسائل مربوطه، نمایندگان کاندیداها را درجریان گذاشته و کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان نیز مردم را به آرامش و همسویی با نظام مردم‎سالاری فرا خوانند.

به باور وی، کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان نیز با ایجاد شفافیت در روند کاری خود به ویژه روند شمارش آرا، رضایت کاندیداها را به دست آورده و آرای جعلی و واقعی را از هم تفکیک نموده و جدا سازند.

این عضو پارلمان افغانستان معتقد است: شفافیت انتخابات ریاست جمهوری ضامن سلامتی این روند، تداوم ثبات و دموکراسی و افزایش روحیه وحدت ملی بوده که کاهش بحران سیاسی، ناامنی‎های کنونی و از بین رفتن ضعف اقتصادی در دولت آینده را در قبال خواهد داشت.

غلام حسین ناصری در ادامه با ستایش حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رأی در روز انتخابات، آن را گام بزرگی به سوی تداوم دموکراسی و نظام مردم سالاری در این کشور عنوان کرد.

ناصری در پایان از ملت افغانستان خواست تا نتایج شفاف آرای خویش در انتخابات را پذیرفته و نگذارد دشمنان آن‎ها بار دیگر افغان‎ها را به نام‎های مختلف مانند قوم‌گرایی، سمت‌گرایی و مذهب‎گرایی و ...  به خاک و خون بکشند.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول