اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد

تصویب طرح منع پولشویی، راه نجات افغانستان از فهرست سیاه بانک جهانی

رئیس بانک مرکزی افغانستان در حالی که 3 روز از تصویب قانون جلوگیری از پولشویی در پارلمان این کشور گذشته، اظهار داشت: امضای طرح منع پولشویی از سوی حامد کرزی، افغانستان را از قرار گرفتن در فهرست سیاه بانک جهانی نجات می‌دهد.

تصویب طرح منع پولشویی، راه نجات افغانستان از فهرست سیاه بانک جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نورالله دلاوری» رئیس بانک مرکزی افغانستان امروز(چهارشنبه) در نشست خبری در کابل اظهار داشت: امضای طرح منع پولشویی از سوی حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان از قرار گرفتن این کشور در فهرست سیاه بانک جهانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: به زودی هیئتی از سوی بانک مرکزی افغانستان برای گفت‎وگو با هدف جلب معاملات بانک جهانی وارد پاریس می‎شود؛ اما پیش از آن باید طرح منع پولشویی از سوی مجلس سنا تصویب و به امضای حامد کرزی برسد.

دلاوری اطمینان داد که با امضای این طرح، بانک‎های افغانستان از قرار گرفتن در فهرست محدودیت‌های انجمن «آسیا-پاسفیک» نجات می‎یابند.

شماری از بانک‎های خارجی از جمله بانک‎های چینی بدلیل عدم وجود قانون منع پولشویی در افغانستان، معاملات خود را با بانک‎های این کشور متوقف کرده‌اند اما روز دوشنبه هفته جاری پارلمان افغانستان طرح منع پولشویی را در 8 فصل و 70 ماده با اکثریت آرا تصویب کرد.

اکنون این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا در مجلس سنای این کشور تصویب و سپس از سوی رئیس جمهور افغانستان امضا شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول